Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
fångrem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dupa" data-source="post: 44466" data-attributes="member: 31216"><p>Jag håller med Johansolo.</p><p>Jeg tycker det är oftare man ser en vanlig slamomskida susa ner för backen med en skrikande turist i hasorna. Det folk missar är att skidorna kan lösa ut utan att skistoppern far ner om man inte har kalibrerat bindningarna korrekt.</p><p>Nu när jag tänker på det har jag varit med om att en bräda stuckit iväg en gång. Min smått imbecille kompis prövbade en annan kompis bräda (Han åker skidor annars) och skule ta av sig den när vi var i toppen av bräcke liften. killen hade lång fångrem och så men han la ner den tog av sig fångremmen och satte sig att vila. efter ca 20 sekunder står en antagligen ganska förvånad skara människor nedanför hoppen och ser en bräda komma farande med ett stycke dumhuvud springande efter.</p><p></p><p>Men som sagt. det beror på vårdslöshet och fångremmen hjälper ju inte när man lägger ner den. Jag är alltid försiktig med det och sätter fast brädan i snön om jag tar av mig den och håller alltid i den med en hand när jag inte är fastspänd. Fångrem är en totalt önödig uppfinning och surare blir man aldrig än när en jävla fittgubbe till Liftvakt i åre vägrar att låta en åka med upp i liften. Konstigt att det aldrig händer att någon säger till en när man är i bräcke? där har ju 80% av alla brädåkare ingen fångrem.</p><p></p><p>En sak till vad bra gör en fångrem om bindningarna lossnar från brädan? Mig veteligen så sitter fångremmen fast i den främmre bindningen och hjälper på såsett inte ett skit...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dupa, post: 44466, member: 31216"] Jag håller med Johansolo. Jeg tycker det är oftare man ser en vanlig slamomskida susa ner för backen med en skrikande turist i hasorna. Det folk missar är att skidorna kan lösa ut utan att skistoppern far ner om man inte har kalibrerat bindningarna korrekt. Nu när jag tänker på det har jag varit med om att en bräda stuckit iväg en gång. Min smått imbecille kompis prövbade en annan kompis bräda (Han åker skidor annars) och skule ta av sig den när vi var i toppen av bräcke liften. killen hade lång fångrem och så men han la ner den tog av sig fångremmen och satte sig att vila. efter ca 20 sekunder står en antagligen ganska förvånad skara människor nedanför hoppen och ser en bräda komma farande med ett stycke dumhuvud springande efter. Men som sagt. det beror på vårdslöshet och fångremmen hjälper ju inte när man lägger ner den. Jag är alltid försiktig med det och sätter fast brädan i snön om jag tar av mig den och håller alltid i den med en hand när jag inte är fastspänd. Fångrem är en totalt önödig uppfinning och surare blir man aldrig än när en jävla fittgubbe till Liftvakt i åre vägrar att låta en åka med upp i liften. Konstigt att det aldrig händer att någon säger till en när man är i bräcke? där har ju 80% av alla brädåkare ingen fångrem. En sak till vad bra gör en fångrem om bindningarna lossnar från brädan? Mig veteligen så sitter fångremmen fast i den främmre bindningen och hjälper på såsett inte ett skit... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
fångrem
Tillbaka
Topp