Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
fångrem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steam" data-source="post: 44467" data-attributes="member: 29018"><p>Hej,</p><p>Fångrem fungerar ju knappast som många av er skriver. De få fall som en bräda har stuckit iväg har ju folk ända lagt ifrån sej brädan lite slarvigt utan att ha koll på den. </p><p></p><p>Man kanske kan tänka sej att om man har en rem, så påminner den brädåkaren om att vara försiktig med att ta av brädan i backen, att hålla i brädan, spetsa den i snön eller lägga den upp-och-ner ordentligt.</p><p></p><p>Själv använder jag ingen rem, dock har jag en kort rem på min binding och sätter den i skon om någon vakt anser att jag ska göra det. Om jag behöver ta av mej brädan så är jag otroligt försiktig.</p><p></p><p>Jag har sett en riktigt otäck olycka som slutade ändå hyfsat. I backen stod en mamma med sin lilla dotter (hjälmförsedd). En 50 -75 meter ovanför var den en grabb som tagit av sin bräda men tappade den. Brädan hade en otrolig fart och for i mammans och dotters riktning. Jag satt i liften och skrek ut om att se upp (grabben som tappade den var alldeles tyst). Brädan träffade med våldsam fart dottern rätt över ansiktet och hon skrek fruktansvärt. Jag fortsatte upp i liften och vet inte hur mycket av ansiktet som skars. Hade brädan farit 5-10 cm till vänster hade den med full kraft träffat huvudet (dock på hjälmen, men hastigheten var riktig hög).</p><p></p><p>Som tur är ser vi väldigt lite "runaway" brädor. Alla kan göra ett misstag och tappa en bräda, men flera gånger har jag sett att den som tappar brädan är lite loj och försöker inte "med alla medel" ta fatt i sin bräda, och inte heller skrika ut att det kommer en bräda farandes. </p><p></p><p>Jag älskar snowboard, men vi får nog leva ett tag till med liftvakter som tjatar på oss om lång fångrem - försök bara vara försiktiga med att ta av brädorna i backen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steam, post: 44467, member: 29018"] Hej, Fångrem fungerar ju knappast som många av er skriver. De få fall som en bräda har stuckit iväg har ju folk ända lagt ifrån sej brädan lite slarvigt utan att ha koll på den. Man kanske kan tänka sej att om man har en rem, så påminner den brädåkaren om att vara försiktig med att ta av brädan i backen, att hålla i brädan, spetsa den i snön eller lägga den upp-och-ner ordentligt. Själv använder jag ingen rem, dock har jag en kort rem på min binding och sätter den i skon om någon vakt anser att jag ska göra det. Om jag behöver ta av mej brädan så är jag otroligt försiktig. Jag har sett en riktigt otäck olycka som slutade ändå hyfsat. I backen stod en mamma med sin lilla dotter (hjälmförsedd). En 50 -75 meter ovanför var den en grabb som tagit av sin bräda men tappade den. Brädan hade en otrolig fart och for i mammans och dotters riktning. Jag satt i liften och skrek ut om att se upp (grabben som tappade den var alldeles tyst). Brädan träffade med våldsam fart dottern rätt över ansiktet och hon skrek fruktansvärt. Jag fortsatte upp i liften och vet inte hur mycket av ansiktet som skars. Hade brädan farit 5-10 cm till vänster hade den med full kraft träffat huvudet (dock på hjälmen, men hastigheten var riktig hög). Som tur är ser vi väldigt lite "runaway" brädor. Alla kan göra ett misstag och tappa en bräda, men flera gånger har jag sett att den som tappar brädan är lite loj och försöker inte "med alla medel" ta fatt i sin bräda, och inte heller skrika ut att det kommer en bräda farandes. Jag älskar snowboard, men vi får nog leva ett tag till med liftvakter som tjatar på oss om lång fångrem - försök bara vara försiktiga med att ta av brädorna i backen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
fångrem
Tillbaka
Topp