Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fångremmar på feta offpistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 112655" data-attributes="member: 47541"><p>Nej snlarsso, skidor och stavar fungerar inte som flöte, tvärtom. De åkare som blivit av med sina skidor under lavinfärden hittas oftast högre upp i snön än de som har skidorna kvar på sig. </p><p></p><p>Dödsfällevarningen gäller definitivt telisåkare med vajer, om de ska utanför kontrollerat område så rekommenderar jag att vajern ska bort.</p><p></p><p>Av erfarenhet vet jag dock att fångrem bestående av 5 mm repsnöre för det mesta rycks av i laviner och är därför att föredra, men varför chansa när det faktiskt finns telisbindningar med utlösning och skistopper.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 112655, member: 47541"] Nej snlarsso, skidor och stavar fungerar inte som flöte, tvärtom. De åkare som blivit av med sina skidor under lavinfärden hittas oftast högre upp i snön än de som har skidorna kvar på sig. Dödsfällevarningen gäller definitivt telisåkare med vajer, om de ska utanför kontrollerat område så rekommenderar jag att vajern ska bort. Av erfarenhet vet jag dock att fångrem bestående av 5 mm repsnöre för det mesta rycks av i laviner och är därför att föredra, men varför chansa när det faktiskt finns telisbindningar med utlösning och skistopper. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fångremmar på feta offpistskidor
Tillbaka
Topp