Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fångremmar på feta offpistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 112666" data-attributes="member: 26232"><p>Jag måste säga att jag håller med Utter. Att låta bli att köpa transceiver bara för att folk i din bekantskapskrets tar mer risker när de åker med transceiver jämfört med när de åker utan är något av det mest korkade jag hört.</p><p></p><p>Jag kan bara tala för mig själv men efter att jag köpte transceiver, spade och sond har det hänt betydligt fler gånger att jag vänt och gått tillbaka eftersom snön inte känts bra, jämfört med när jag åkte utan dessa saker.</p><p></p><p>Du skriver att man kan hitta lavinsäkra områden 100 meter från pisten. Vilka utbildningar i lavinsäkerhet har du gått för att ha kompetens att avgöra detta? Eller gör du helt enkelt så att du chansar att pistörerna kontinuerligt kollar alla ställen i ett skidområde som ligger inom 100 meter från pisterna? I så fall har jag en liten nyhet för dig: Det gör de inte.</p><p></p><p>Sen om du orkar får du gärna backa upp ditt påstående om antispinn med lite fakta. Enligt en rapport från Vägverket är det nämligen precis tvärtom mot vad du skriver. Se t.ex. <a href="http://www.vv.se/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=35&page_id=2509312&query=antisladd" target="_blank">http://www.vv.se/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=35&page_id=2509312&query=antisladd</a> och sök på antisladd</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 112666, member: 26232"] Jag måste säga att jag håller med Utter. Att låta bli att köpa transceiver bara för att folk i din bekantskapskrets tar mer risker när de åker med transceiver jämfört med när de åker utan är något av det mest korkade jag hört. Jag kan bara tala för mig själv men efter att jag köpte transceiver, spade och sond har det hänt betydligt fler gånger att jag vänt och gått tillbaka eftersom snön inte känts bra, jämfört med när jag åkte utan dessa saker. Du skriver att man kan hitta lavinsäkra områden 100 meter från pisten. Vilka utbildningar i lavinsäkerhet har du gått för att ha kompetens att avgöra detta? Eller gör du helt enkelt så att du chansar att pistörerna kontinuerligt kollar alla ställen i ett skidområde som ligger inom 100 meter från pisterna? I så fall har jag en liten nyhet för dig: Det gör de inte. Sen om du orkar får du gärna backa upp ditt påstående om antispinn med lite fakta. Enligt en rapport från Vägverket är det nämligen precis tvärtom mot vad du skriver. Se t.ex. [URL]http://www.vv.se/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=35&page_id=2509312&query=antisladd[/URL] och sök på antisladd [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fångremmar på feta offpistskidor
Tillbaka
Topp