Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fångremmar på feta offpistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 112667" data-attributes="member: 12924"><p>Nu ska vi ta och bena i det här:</p><p>Först kan vi ju konstatera att den gode snlarsso är helt ute och cyklar i outpisten. Att det inte går laviner 100 meter utanför en pist är ju ett löjligt konstaterande. Jag har själv sett laviner dundra rakt in och över pister. Åker man offpist skall man ha transa, spade och Fernet. Basta.</p><p>Att man sedan skulle ta större risker just för att man använder transa är ju också löjligt. Det är nog mer baserat på hur kunnig man är samt hur man är som person. Dvs en del kanske gör det, andra inte.. Går liksom inte att generalisera här. För egen del är det så att ju mer jag lär mig desto "fegare" blir jag... Eller så är det bara åldern.</p><p>Skidor - ankare eller flöte? Definitivt ankare, har polare som hamnat i lavin och tack vare skidorna suttit som i ett skruvstäd. Turligt nog var det ingen jättelavin och han hade snö till rumpan efteråt, kunde dock inte röra sig tack vare skidorna som var en meter under snön. Jaa, ungefär som ett...ankare... </p><p>Att det bara är en illusion att man kan överleva i en lavin, knappast. Visst går det, som Herr Centralbyråkrat redan klargjort. Dock inget man vill rekommendera.</p><p></p><p>Sen vill jag bara påpeka att Antispinn och Antisladd är två helt olika saker. Man ska inte blanda äpplen med päron som en vis farbror en gång sade. Att det är säkrare med antisladd än utan är dock helt korrekt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 112667, member: 12924"] Nu ska vi ta och bena i det här: Först kan vi ju konstatera att den gode snlarsso är helt ute och cyklar i outpisten. Att det inte går laviner 100 meter utanför en pist är ju ett löjligt konstaterande. Jag har själv sett laviner dundra rakt in och över pister. Åker man offpist skall man ha transa, spade och Fernet. Basta. Att man sedan skulle ta större risker just för att man använder transa är ju också löjligt. Det är nog mer baserat på hur kunnig man är samt hur man är som person. Dvs en del kanske gör det, andra inte.. Går liksom inte att generalisera här. För egen del är det så att ju mer jag lär mig desto "fegare" blir jag... Eller så är det bara åldern. Skidor - ankare eller flöte? Definitivt ankare, har polare som hamnat i lavin och tack vare skidorna suttit som i ett skruvstäd. Turligt nog var det ingen jättelavin och han hade snö till rumpan efteråt, kunde dock inte röra sig tack vare skidorna som var en meter under snön. Jaa, ungefär som ett...ankare... Att det bara är en illusion att man kan överleva i en lavin, knappast. Visst går det, som Herr Centralbyråkrat redan klargjort. Dock inget man vill rekommendera. Sen vill jag bara påpeka att Antispinn och Antisladd är två helt olika saker. Man ska inte blanda äpplen med päron som en vis farbror en gång sade. Att det är säkrare med antisladd än utan är dock helt korrekt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fångremmar på feta offpistskidor
Tillbaka
Topp