Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Får ont i fötterna. En inställnings fråga?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Seleet" data-source="post: 509787" data-attributes="member: 91318"><p>Boots är ju hur störigt som helst.</p><p>Mina gamla trotjänare 32 Peter Line 1999 ramlade isär helt och hållet i chamonix förra året så jag blev tvungen att köpa nya.</p><p></p><p>Har hunnit prova mina 32 lashed 4 dagar i sälen än så länge.</p><p>HAde ont i fötterna nästan hela tiden och det var otroligt skönt att få av booten i slutet av varje dag. Min ena stortå är helt blå efter att smällt i framkanten av booten efter en landning på tåkant.</p><p></p><p>Så jag var övertygad om att jag behöver nya boots och har provat rundor lite.</p><p>Men när jag har på mina boots hemma känns dom ganska ok, tighta och trycker spänstigt mellanhårt mot sidorna av foten och jag alla tårna ligger mot framkanten, men dom gör inte alls ont.</p><p></p><p>Jag har bytat stance efter en hel sommar på wakeboard så nu står jag brett duckstance.</p><p></p><p>Efter vad jag läst ut här så är det bara att härda ut?</p><p>Kanske att jag inte ska spänna mina bindningar så hårt?</p><p></p><p>** Känns lite som att jag får ont i fötterna då jag pressar fram hela foten när jag åker på hälskär, har fällt upp bakkappan ordentligt nu så den stöttar från början och vinklat in dom så dom ligger i kant med brädan, kanske att detta kan avhjälpa?**</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Seleet, post: 509787, member: 91318"] Boots är ju hur störigt som helst. Mina gamla trotjänare 32 Peter Line 1999 ramlade isär helt och hållet i chamonix förra året så jag blev tvungen att köpa nya. Har hunnit prova mina 32 lashed 4 dagar i sälen än så länge. HAde ont i fötterna nästan hela tiden och det var otroligt skönt att få av booten i slutet av varje dag. Min ena stortå är helt blå efter att smällt i framkanten av booten efter en landning på tåkant. Så jag var övertygad om att jag behöver nya boots och har provat rundor lite. Men när jag har på mina boots hemma känns dom ganska ok, tighta och trycker spänstigt mellanhårt mot sidorna av foten och jag alla tårna ligger mot framkanten, men dom gör inte alls ont. Jag har bytat stance efter en hel sommar på wakeboard så nu står jag brett duckstance. Efter vad jag läst ut här så är det bara att härda ut? Kanske att jag inte ska spänna mina bindningar så hårt? ** Känns lite som att jag får ont i fötterna då jag pressar fram hela foten när jag åker på hälskär, har fällt upp bakkappan ordentligt nu så den stöttar från början och vinklat in dom så dom ligger i kant med brädan, kanske att detta kan avhjälpa?** [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Får ont i fötterna. En inställnings fråga?
Tillbaka
Topp