Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Färg på glas
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 11007" data-attributes="member: 12483"><p>Jo, favvoämne var namnet, men lunchen är snart slut även här.</p><p>Mina erfarenheter i korthet.</p><p>I a f, på kulna, mulna SVENSKA vinterdagar har jag under ett antal decennier kört med VITT (ofärgat). Ev svagt ROSA kan gå bra lite längre fram på vintern. Elljusåkning, återigen VITT, eller svagt GULA eller svagt ROSA. Solljus, BRUNT, ej för mörka. </p><p>I alperna åker man på högre höjd än hemma, så ljuset tenderar att vara starkare under alla förhållanden. Här kör man aldrig med vita glas. ROSA, RÖTT, BRUNT, allt efter ljusintensitet.</p><p>Brrukar alltid ha ett par extra brillor eller extra glas på mig för att kunna byta. Sikt är guld, får ej slarvas bort.</p><p>Har alltid haft svårt för blått, grönt och brungrönt, men det är antagligen personligt.</p><p></p><p>En sak till. Scott Racing Team(?), Classic, Powder har alla samma glas, vilket gör att man ganska enkelt kan hitta glas av olika färger till dom, dessutom till vettiga priser. </p><p></p><p>/A</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 11007, member: 12483"] Jo, favvoämne var namnet, men lunchen är snart slut även här. Mina erfarenheter i korthet. I a f, på kulna, mulna SVENSKA vinterdagar har jag under ett antal decennier kört med VITT (ofärgat). Ev svagt ROSA kan gå bra lite längre fram på vintern. Elljusåkning, återigen VITT, eller svagt GULA eller svagt ROSA. Solljus, BRUNT, ej för mörka. I alperna åker man på högre höjd än hemma, så ljuset tenderar att vara starkare under alla förhållanden. Här kör man aldrig med vita glas. ROSA, RÖTT, BRUNT, allt efter ljusintensitet. Brrukar alltid ha ett par extra brillor eller extra glas på mig för att kunna byta. Sikt är guld, får ej slarvas bort. Har alltid haft svårt för blått, grönt och brungrönt, men det är antagligen personligt. En sak till. Scott Racing Team(?), Classic, Powder har alla samma glas, vilket gör att man ganska enkelt kan hitta glas av olika färger till dom, dessutom till vettiga priser. /A [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Färg på glas
Tillbaka
Topp