Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Farlig produkt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 958548" data-attributes="member: 74439"><p>Jag håller med Pillard, så länge konsumenten är fullt medveten om vad den köper och framförallt vad denne inte köper så ser jag inga principiella problem med produkten. Men kommer det att vara så? host, recco, host...</p><p>Att tro att barn som är tillräckligt stora för att åka offpist är tillräckligt stora för att delta i en kamraträddning är lite väl naivt i mitt tycke. Det är en enorm psykologisk stress att utsättas för och det finns många vuxna som fullständigt bryter ihop vid olycksplatser. Jag skulle inte lita på att en eller ett par 12-13 åringar skulle klara av att kamraträdda mig vid en lavin, däremot finns det massor av 12-13 åringar som klarar av att åka i offpisten.</p><p>Angående hundar och snöskotrar så finns det väl redan speciella sådana sändare från <a href="http://www.pieps.com/en/safety-equipment/pieps-tx600" target="_blank">Pieps</a>.</p><p>De sänder på en annan frekvens och riskerar således inte att bli hittade före en människa. Kräver dock en helhetslösning från Pieps, men har man med sig en hund eller en snöskoter för flera hundratusen så är det nog inte en dum investering.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 958548, member: 74439"] Jag håller med Pillard, så länge konsumenten är fullt medveten om vad den köper och framförallt vad denne inte köper så ser jag inga principiella problem med produkten. Men kommer det att vara så? host, recco, host... Att tro att barn som är tillräckligt stora för att åka offpist är tillräckligt stora för att delta i en kamraträddning är lite väl naivt i mitt tycke. Det är en enorm psykologisk stress att utsättas för och det finns många vuxna som fullständigt bryter ihop vid olycksplatser. Jag skulle inte lita på att en eller ett par 12-13 åringar skulle klara av att kamraträdda mig vid en lavin, däremot finns det massor av 12-13 åringar som klarar av att åka i offpisten. Angående hundar och snöskotrar så finns det väl redan speciella sådana sändare från [url=http://www.pieps.com/en/safety-equipment/pieps-tx600]Pieps[/url]. De sänder på en annan frekvens och riskerar således inte att bli hittade före en människa. Kräver dock en helhetslösning från Pieps, men har man med sig en hund eller en snöskoter för flera hundratusen så är det nog inte en dum investering. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Farlig produkt
Tillbaka
Topp