Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Farlig produkt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SiSt" data-source="post: 958582" data-attributes="member: 68917"><p>Du har nok rett, men det jeg lurer på er om dette er en holdning som man skal bygge opp under, eller om man skal kjempe imot den. Dersom man sier at snow-bee er et bra produkt, som flest mulig skal ha, så tror jeg at man ender opp med å skape enda flere farlige situasjoner, flere kunnskapsløse offpistkjørere og til slutt, flere dødsfall.</p><p></p><p>Dersom man heller klarer å kommunisere klart og tydelig at transceiver, søkestang og spade er noe du SKAL HA som absolutt minimum FØR du beveger deg i skredfarlig terreng, så tror jeg det kan føre til færre kunnskapsløse folk i farlig terreng (det er mer enn nok av disse allerede, og de blir flere og flere for hvert år).</p><p></p><p>Det er svært få som begynner med f.eks. scuba (og selv for kajakkpadling tar de fleste kurs for å lære bla eskimorulle) uten å ta et nybegynnerkurs først, og med den statistikken som finnes for snøskredofre, så bør det være en liknende holdning til offpistkjøring på ski. Ustyr som absolutt minimum, kort kurs og litteratur som norm, og livslang læring for resten av oss.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SiSt, post: 958582, member: 68917"] Du har nok rett, men det jeg lurer på er om dette er en holdning som man skal bygge opp under, eller om man skal kjempe imot den. Dersom man sier at snow-bee er et bra produkt, som flest mulig skal ha, så tror jeg at man ender opp med å skape enda flere farlige situasjoner, flere kunnskapsløse offpistkjørere og til slutt, flere dødsfall. Dersom man heller klarer å kommunisere klart og tydelig at transceiver, søkestang og spade er noe du SKAL HA som absolutt minimum FØR du beveger deg i skredfarlig terreng, så tror jeg det kan føre til færre kunnskapsløse folk i farlig terreng (det er mer enn nok av disse allerede, og de blir flere og flere for hvert år). Det er svært få som begynner med f.eks. scuba (og selv for kajakkpadling tar de fleste kurs for å lære bla eskimorulle) uten å ta et nybegynnerkurs først, og med den statistikken som finnes for snøskredofre, så bør det være en liknende holdning til offpistkjøring på ski. Ustyr som absolutt minimum, kort kurs og litteratur som norm, og livslang læring for resten av oss. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Farlig produkt
Tillbaka
Topp