Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Farlig produkt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 958633" data-attributes="member: 74439"><p><strong>Inga jävla grindar i våra fjäll!!</strong></p><p>Alla inskränkningar i allemansrätten, med undantaget av strandskyddet vid min stuga, är av ondo!!</p><p>Informationsskyltar kan jag gå med på, men inga jävla grindar!</p><p></p><p>Att jämföra med dykning är inte relevant. För det första är dykning betydligt mer komplicerat än lössnöåkning. För det andra så är det väldigt svårt att ta sig fram som dykare utan cert, även om det är fullt lagligt. Det finns nog inte en enda utfärdsarrangör värd namnet som skulle ta med sig dykare som inte kan visa upp cert. Utöver det är det väldigt svårt att köpa utrustning som icke-dykare, jag har mer än en gång sett personer i dykbutiker blivit nekade köp för att de saknar cert, istället blir de erbjudna att köpa ett presentkort (för det var ju alltid till någon annan de skulle köpa.) Att fylla luft/gas utan cert är stört omöjligt, ingen fyllare accepterar det. Att jämföra skidåkning med dykning är helt enkelt inte relevant.</p><p></p><p>Som påpekats i tråden har nog barn hyffsat lätt att lära sig söka med en transa, men det handlar inte om det. Det handlar om hur de hanterar nödsituationen och det är det inte så många barn som kan göra. Jag skulle inte ha några problem att åka med en person som bär enbart en sändare, helt beroende på personen. Är det barn till exempel, ser jag inga problem i det, men jag skulle ändå inte ge mig ut med barn om jag vore den enda vuxna i gruppen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 958633, member: 74439"] [b]Inga jävla grindar i våra fjäll!![/b] Alla inskränkningar i allemansrätten, med undantaget av strandskyddet vid min stuga, är av ondo!! Informationsskyltar kan jag gå med på, men inga jävla grindar! Att jämföra med dykning är inte relevant. För det första är dykning betydligt mer komplicerat än lössnöåkning. För det andra så är det väldigt svårt att ta sig fram som dykare utan cert, även om det är fullt lagligt. Det finns nog inte en enda utfärdsarrangör värd namnet som skulle ta med sig dykare som inte kan visa upp cert. Utöver det är det väldigt svårt att köpa utrustning som icke-dykare, jag har mer än en gång sett personer i dykbutiker blivit nekade köp för att de saknar cert, istället blir de erbjudna att köpa ett presentkort (för det var ju alltid till någon annan de skulle köpa.) Att fylla luft/gas utan cert är stört omöjligt, ingen fyllare accepterar det. Att jämföra skidåkning med dykning är helt enkelt inte relevant. Som påpekats i tråden har nog barn hyffsat lätt att lära sig söka med en transa, men det handlar inte om det. Det handlar om hur de hanterar nödsituationen och det är det inte så många barn som kan göra. Jag skulle inte ha några problem att åka med en person som bär enbart en sändare, helt beroende på personen. Är det barn till exempel, ser jag inga problem i det, men jag skulle ändå inte ge mig ut med barn om jag vore den enda vuxna i gruppen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Farlig produkt
Tillbaka
Topp