Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Farligt med spade i ryggsäcken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hyperlite" data-source="post: 66289" data-attributes="member: 35596"><p>Ge inte upp!</p><p></p><p>8:e maj bröt jag benet a la Henrik Larsson. Kan säga att jag går fortfarande hos sjukgymnast. Från början var det tal om ett vanligt benbrott med fraktur på tibula/fibula. Jag spikades och skruvade (har fortfarande kvar det). Man räknade med att i september skulle jag kunna springa och dylikt.</p><p>Men såklart visade det sig att det som hänt mig är extremt ovanligt..läkaren har sett liknande fall 2 ggr på 30år! </p><p></p><p>Tack vare att frakturen är på underbenets nedre del har senor och muskler tagit stryk. 29:e november gjorde jag min andra operation. Då förlängde läkaren en sena och sydda ihop en annan. Visade sig också att muskler i benet var söndertrasade (muskler som fungerar som motor till den ovanpåliggande senan som löper från benet till stortån). Jag kommer aldrig bli fullt återställd. Men det finns hopp om att jag ska kunna springa igen. Stortån är nog inte mycket att hoppas på.</p><p></p><p>Har varit hos sjukgymnasten imorse..vi avslutade med att mäta fotledens rörligthet i grader (det stora problemet). Första mätningen (1-1½ månad sen) visade saknad av 35 grader neråt och 5 grader uppåt. Idag hade det minskat från 35 till 20 och 5 till så när på noll. Äntligen något positivt...kändes så förbannat skönt!</p><p></p><p>Så fortsätt kämpa, var så ambitiös som det bara går. I början är det fruktansvärt tungt, men sen som idag så såg jag en positiv utveckling. Lyfter något otroligt! Hoppas få se dig i backen inom kort!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hyperlite, post: 66289, member: 35596"] Ge inte upp! 8:e maj bröt jag benet a la Henrik Larsson. Kan säga att jag går fortfarande hos sjukgymnast. Från början var det tal om ett vanligt benbrott med fraktur på tibula/fibula. Jag spikades och skruvade (har fortfarande kvar det). Man räknade med att i september skulle jag kunna springa och dylikt. Men såklart visade det sig att det som hänt mig är extremt ovanligt..läkaren har sett liknande fall 2 ggr på 30år! Tack vare att frakturen är på underbenets nedre del har senor och muskler tagit stryk. 29:e november gjorde jag min andra operation. Då förlängde läkaren en sena och sydda ihop en annan. Visade sig också att muskler i benet var söndertrasade (muskler som fungerar som motor till den ovanpåliggande senan som löper från benet till stortån). Jag kommer aldrig bli fullt återställd. Men det finns hopp om att jag ska kunna springa igen. Stortån är nog inte mycket att hoppas på. Har varit hos sjukgymnasten imorse..vi avslutade med att mäta fotledens rörligthet i grader (det stora problemet). Första mätningen (1-1½ månad sen) visade saknad av 35 grader neråt och 5 grader uppåt. Idag hade det minskat från 35 till 20 och 5 till så när på noll. Äntligen något positivt...kändes så förbannat skönt! Så fortsätt kämpa, var så ambitiös som det bara går. I början är det fruktansvärt tungt, men sen som idag så såg jag en positiv utveckling. Lyfter något otroligt! Hoppas få se dig i backen inom kort! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Farligt med spade i ryggsäcken?
Tillbaka
Topp