Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Färre och färre spännen på pjäxorna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1055430" data-attributes="member: 77701"><p>Att "tåspännet" försvinner verkar bli vanligare och vanligare, och personligen klarar jag mig bra utan det – de flesta som inte är raceåkare vill nog ändå ha möjlighet att vicka på tårna, och då blir det spännet ändå överflödigt. Så resonerar de pjäxmärken jag frågat kring det iallafall..</p><p></p><p>Dock fascineras jag lite av vissa tvådelade pjäxmodeller (främst dammodeller) som har två spännen över foten och ett över nedre delen av smalbenet samt strap (tänk Ghost plus ett tåspänne t.ex). Hade det inte varit bättre att flytta bak det ena fotspännet till över vristen istället, och skita i tåspännet? Eller ha två spännen på benet om det är en modell som inet går att ha vristspänne på.</p><p>Visserligen har de flesta dampjäxor lägre skaft och därmed mindre plats för två benspännen, men det har gått väldigt bra i många år tidigare, och att ersätta ett spänne med ett kardborreband (om än ett jättebrett, ännu en trend) är i mina ögon rätt mysko. För det är ju inga boostervarianter med spänne a la Pinnacle/Cochise/Hammer utan vanliga kardborreband, som inte ger riktigt samma fastspänningsmöjligheter som ett riktigt spänne..</p><p></p><p>(Det här var min illa dolda åsikt om att exempelvis K2 borde slänga på ett Pinnacle-spänne på Minaret-pjäxorna, om någon undrar..)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1055430, member: 77701"] Att "tåspännet" försvinner verkar bli vanligare och vanligare, och personligen klarar jag mig bra utan det – de flesta som inte är raceåkare vill nog ändå ha möjlighet att vicka på tårna, och då blir det spännet ändå överflödigt. Så resonerar de pjäxmärken jag frågat kring det iallafall.. Dock fascineras jag lite av vissa tvådelade pjäxmodeller (främst dammodeller) som har två spännen över foten och ett över nedre delen av smalbenet samt strap (tänk Ghost plus ett tåspänne t.ex). Hade det inte varit bättre att flytta bak det ena fotspännet till över vristen istället, och skita i tåspännet? Eller ha två spännen på benet om det är en modell som inet går att ha vristspänne på. Visserligen har de flesta dampjäxor lägre skaft och därmed mindre plats för två benspännen, men det har gått väldigt bra i många år tidigare, och att ersätta ett spänne med ett kardborreband (om än ett jättebrett, ännu en trend) är i mina ögon rätt mysko. För det är ju inga boostervarianter med spänne a la Pinnacle/Cochise/Hammer utan vanliga kardborreband, som inte ger riktigt samma fastspänningsmöjligheter som ett riktigt spänne.. (Det här var min illa dolda åsikt om att exempelvis K2 borde slänga på ett Pinnacle-spänne på Minaret-pjäxorna, om någon undrar..) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Färre och färre spännen på pjäxorna
Tillbaka
Topp