Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Färre och färre spännen på pjäxorna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 1055435" data-attributes="member: 46762"><p>Hedda är ganska så rätt på'et i mina ögon. För turåkarna finns det många fördelar, både viktbesparingen och den snabba justeringen från öppet/spänt. Detta är även trevligt för piståkaren som öppnar upp i liften...</p><p></p><p>Jag har själv kört med Ghosten i några säsongen och två spännen funkar väldigt bra. Visst, ett ytterligare spänne på skaftet ger bättre plöskontakt, men för friåkning kan det vara lite trevligt med lite suddigare känsla... Kombinerar man sedan två spännen med en booster eller flexande strap som Ghosten hade tidigare generationer (som jag numera flyttar över och använder på mina Quest...) får man en väldigt trevlig helhet. Enkelt, komfortabelt och jäkligt schysst flex för friåkning. Till raceåkning är dock lite vassare kontakt att önska...</p><p></p><p>Jag är även en stark förespråkare av att slopa tåspännet. Jag spänner aldrig det utan placerar det bara så att det inte slår eller går upp. Håller med Heddas förslag där...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 1055435, member: 46762"] Hedda är ganska så rätt på'et i mina ögon. För turåkarna finns det många fördelar, både viktbesparingen och den snabba justeringen från öppet/spänt. Detta är även trevligt för piståkaren som öppnar upp i liften... Jag har själv kört med Ghosten i några säsongen och två spännen funkar väldigt bra. Visst, ett ytterligare spänne på skaftet ger bättre plöskontakt, men för friåkning kan det vara lite trevligt med lite suddigare känsla... Kombinerar man sedan två spännen med en booster eller flexande strap som Ghosten hade tidigare generationer (som jag numera flyttar över och använder på mina Quest...) får man en väldigt trevlig helhet. Enkelt, komfortabelt och jäkligt schysst flex för friåkning. Till raceåkning är dock lite vassare kontakt att önska... Jag är även en stark förespråkare av att slopa tåspännet. Jag spänner aldrig det utan placerar det bara så att det inte slår eller går upp. Håller med Heddas förslag där... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Färre och färre spännen på pjäxorna
Tillbaka
Topp