Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fartstabila allroundskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 553770" data-attributes="member: 46762"><p>Du vill ju ha styvare än EHP, för annars funkar dem bättre. Grejen är dock att det inte är många skidor som är så pass styva som har twintip, iaf. inte jibbvänlig twintip. Är skidan gjord för att hoppa med är ofta flex och uppbyggnad anpassad kanske inte fullt ut för park, men det är iaf. kompromissat.</p><p></p><p>Jag hade inte sökt med ljus och lykta efter skida med twintip, utan snarare blivit väldigt glad om skidan som funkar bäst råkar ha twintip... Nu har jag inte stenkoll på bc-twinsen, typ Rossi S5, Big Trouble etc., men Nordica Enforcer är väl den som är styvast i den kategorin (rätta mig gärna!)</p><p></p><p>Mitt bästa tips är liksom Eric's gamla Pro Ridern som är styvare och smalare än den nya. Kneissl Tanker är också säkert kort! </p><p></p><p>Personligen skulle jag själv väldigt gärna vilja ha ett par 186cm LP som komplement till mina Lotusar...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 553770, member: 46762"] Du vill ju ha styvare än EHP, för annars funkar dem bättre. Grejen är dock att det inte är många skidor som är så pass styva som har twintip, iaf. inte jibbvänlig twintip. Är skidan gjord för att hoppa med är ofta flex och uppbyggnad anpassad kanske inte fullt ut för park, men det är iaf. kompromissat. Jag hade inte sökt med ljus och lykta efter skida med twintip, utan snarare blivit väldigt glad om skidan som funkar bäst råkar ha twintip... Nu har jag inte stenkoll på bc-twinsen, typ Rossi S5, Big Trouble etc., men Nordica Enforcer är väl den som är styvast i den kategorin (rätta mig gärna!) Mitt bästa tips är liksom Eric's gamla Pro Ridern som är styvare och smalare än den nya. Kneissl Tanker är också säkert kort! Personligen skulle jag själv väldigt gärna vilja ha ett par 186cm LP som komplement till mina Lotusar... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fartstabila allroundskidor?
Tillbaka
Topp