Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fartstabila allroundskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jmag" data-source="post: 556078" data-attributes="member: 95975"><p>Nu kastar jag mig blint in i diskussionen här. Men känner att ett slag för en renodlad pistskida kanske kan vara på sin plats. Om det är en fartstabil skida du är ute efter, kunna ligga på kanterna och carva riktigt ordentligt och har roligt, åka ifrån alla även när det är blå-is - gå loss på ett par storslalom skidor! När det gäller piståkning och ta sig ner med mycke nöje så är det nästan oslagbart.</p><p></p><p>Fick min Gotamor idag och slogs av hur breda de är, och Legend Pro Rider som jag hade som hyrskidor var direkt obehagliga i pisten, alldeles för mjuka i vridstyvheten, några här på jobbet kommenterade "vattenskidor" och "backhoppningsskidor". Men det är bara okunnighet :> Dock det jag tänkte säga med det är att om jag skulle komplettera så skulle det vara med en storslalomskida. Senast åkte jag på ett par Fischer GS 180cm (är 174 lång) och var mycket nöjd i pist. Offpist inte det minsta nöjd, man får jobba en hel del även om det går.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jmag, post: 556078, member: 95975"] Nu kastar jag mig blint in i diskussionen här. Men känner att ett slag för en renodlad pistskida kanske kan vara på sin plats. Om det är en fartstabil skida du är ute efter, kunna ligga på kanterna och carva riktigt ordentligt och har roligt, åka ifrån alla även när det är blå-is - gå loss på ett par storslalom skidor! När det gäller piståkning och ta sig ner med mycke nöje så är det nästan oslagbart. Fick min Gotamor idag och slogs av hur breda de är, och Legend Pro Rider som jag hade som hyrskidor var direkt obehagliga i pisten, alldeles för mjuka i vridstyvheten, några här på jobbet kommenterade "vattenskidor" och "backhoppningsskidor". Men det är bara okunnighet :> Dock det jag tänkte säga med det är att om jag skulle komplettera så skulle det vara med en storslalomskida. Senast åkte jag på ett par Fischer GS 180cm (är 174 lång) och var mycket nöjd i pist. Offpist inte det minsta nöjd, man får jobba en hel del även om det går. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fartstabila allroundskidor?
Tillbaka
Topp