Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fartstabila allroundskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 556221" data-attributes="member: 46762"><p>Jag håller med Eric här, det är minst sagt gott & blandat med tipsen, det får sållas ganska rejält! </p><p></p><p>Det som Utter skriver håller jag med till 110%. Utanför pisten är alltid en pistskida sämst. Och de flesta tipsen som kommer upp i tråden är pistskidor som breddats för att klara lite våråkning...</p><p></p><p>Jasg håller kvar vid de jag sagt tidigare, Pro Ridern, Kneissl Tanker, Enforcern (rekommenderades även av Utter så då var jag väl inte helt fel ute) och så lägger jag till Blizzard Titan Nine och Pro. Två hyffsat lika men ändå väldigt olika skidor. Nine skall vara en väldigt bra allroundskida medans Pro är ett riktigt monster... Kan du tänka dig att kämpa lite för att få tag på skidan med stort S så är ju PM Gear's Bro Model intressant. Stiff då såklart!</p><p></p><p>Enda negativa med riktigt bra allroundskidor som slaktar uppkört är att radien ofta ligger över 25m, det blir väl lätt så om man vill ha en lugn och stabil skida. Om du kan leva med det så borde det inte vara så svårt. Men med tanke på att du kört EHP så är du väl inte så bakåtsträvande när det gäller skidor... Till skillnad från många andra om man tittar i den här tråden! ;-)</p><p></p><p>@ Grillo: 2 par Mythic för 8000:-? Varför? Ett par räcker väl? För det är ju inte super-duperpris så att du kan sälja vidare ett par? Fick du bindningar på båda paren?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 556221, member: 46762"] Jag håller med Eric här, det är minst sagt gott & blandat med tipsen, det får sållas ganska rejält! Det som Utter skriver håller jag med till 110%. Utanför pisten är alltid en pistskida sämst. Och de flesta tipsen som kommer upp i tråden är pistskidor som breddats för att klara lite våråkning... Jasg håller kvar vid de jag sagt tidigare, Pro Ridern, Kneissl Tanker, Enforcern (rekommenderades även av Utter så då var jag väl inte helt fel ute) och så lägger jag till Blizzard Titan Nine och Pro. Två hyffsat lika men ändå väldigt olika skidor. Nine skall vara en väldigt bra allroundskida medans Pro är ett riktigt monster... Kan du tänka dig att kämpa lite för att få tag på skidan med stort S så är ju PM Gear's Bro Model intressant. Stiff då såklart! Enda negativa med riktigt bra allroundskidor som slaktar uppkört är att radien ofta ligger över 25m, det blir väl lätt så om man vill ha en lugn och stabil skida. Om du kan leva med det så borde det inte vara så svårt. Men med tanke på att du kört EHP så är du väl inte så bakåtsträvande när det gäller skidor... Till skillnad från många andra om man tittar i den här tråden! ;-) @ Grillo: 2 par Mythic för 8000:-? Varför? Ett par räcker väl? För det är ju inte super-duperpris så att du kan sälja vidare ett par? Fick du bindningar på båda paren? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fartstabila allroundskidor?
Tillbaka
Topp