Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fat skies
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steepndeep" data-source="post: 14519" data-attributes="member: 13343"><p>Efter dessa svar kan jag inte undgaa att blanda mig i leken. Speciellt Skit mortens inlaegg som jag tror kraever ett litet klarlaeggande.</p><p></p><p>Alltsaa, ju bredare skidor du har, desto mera (hoegre) lifters behoever du i pist. Annars faar du klart on i pjaexskaften (ni foerstaar vad jag menar). Vidare aer det saa att bredare skidor i pist aer saemre, PUNKT. Lifters hjaelper men inte tillraeckligt. Anja Paerson koer inte paa 90 cm under sulan.</p><p></p><p>Som varande Freerides designerade testare av FatSkis i USA har jag naturligtvis koert igenom det som fanns foerra aaret. Aeven Nordican. Rekommenderas ENDAST i bottenloes puder. Min rekommendation aer G4 (G41) som en arvtagare till X-Scream som allroundskida om du gillar att aaka mest offpist men kan taenka dig en repa i en GS-bana foer att saetta spolingarna paa plats. </p><p></p><p>Raka breda plank som t.ex Nordican eller gamla K2 AK Launcher aer bra men du skall aaka FORT i loessnoen vilket kraever mycket fallhoejd. Mer aen 1000 meter foer att ha kul. Gloem Aare.</p><p></p><p>Och till sist, TESTA SJAELV innan du koeper.</p><p></p><p>Dr. D-X</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steepndeep, post: 14519, member: 13343"] Efter dessa svar kan jag inte undgaa att blanda mig i leken. Speciellt Skit mortens inlaegg som jag tror kraever ett litet klarlaeggande. Alltsaa, ju bredare skidor du har, desto mera (hoegre) lifters behoever du i pist. Annars faar du klart on i pjaexskaften (ni foerstaar vad jag menar). Vidare aer det saa att bredare skidor i pist aer saemre, PUNKT. Lifters hjaelper men inte tillraeckligt. Anja Paerson koer inte paa 90 cm under sulan. Som varande Freerides designerade testare av FatSkis i USA har jag naturligtvis koert igenom det som fanns foerra aaret. Aeven Nordican. Rekommenderas ENDAST i bottenloes puder. Min rekommendation aer G4 (G41) som en arvtagare till X-Scream som allroundskida om du gillar att aaka mest offpist men kan taenka dig en repa i en GS-bana foer att saetta spolingarna paa plats. Raka breda plank som t.ex Nordican eller gamla K2 AK Launcher aer bra men du skall aaka FORT i loessnoen vilket kraever mycket fallhoejd. Mer aen 1000 meter foer att ha kul. Gloem Aare. Och till sist, TESTA SJAELV innan du koeper. Dr. D-X [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fat skies
Tillbaka
Topp