Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fat skis som funkar ganska bra i pist.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeffa" data-source="post: 544305" data-attributes="member: 47005"><p>Det där håller jag inte med om alls. Finns massor av exempel på skidor som suddat ut gränserna mellan pist och puderåkning. En av de största myterna verkar vara att en skida måste ha en smal midja för att vara bra i pisten. Så är det inte alls.</p><p></p><p>Personligen tycker jag att det är synd att så många verkar förespråka långt och brett med lång svängradie eller kort och smalt med kort svängradie.</p><p></p><p>Om man bara pratar skidans egenskaper och bortser från bristande teknik så tycker jag inte det finns någon större anledning att en skida med 100mm + skulle vara sämre i pist jämfört med en smalare. Däremot står det ganska klart att den bredden behövs för att flyta i fluffet.</p><p></p><p>"snabbare från kant till kant" my ass. Det kanske är skitviktigt för Byggmark och co men om man inte tävlar så what´s the point?</p><p></p><p>Slutsats:</p><p></p><p>Satsa på en fet skida som är GRYM i pisten...</p><p></p><p>Jeffa</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeffa, post: 544305, member: 47005"] Det där håller jag inte med om alls. Finns massor av exempel på skidor som suddat ut gränserna mellan pist och puderåkning. En av de största myterna verkar vara att en skida måste ha en smal midja för att vara bra i pisten. Så är det inte alls. Personligen tycker jag att det är synd att så många verkar förespråka långt och brett med lång svängradie eller kort och smalt med kort svängradie. Om man bara pratar skidans egenskaper och bortser från bristande teknik så tycker jag inte det finns någon större anledning att en skida med 100mm + skulle vara sämre i pist jämfört med en smalare. Däremot står det ganska klart att den bredden behövs för att flyta i fluffet. "snabbare från kant till kant" my ass. Det kanske är skitviktigt för Byggmark och co men om man inte tävlar så what´s the point? Slutsats: Satsa på en fet skida som är GRYM i pisten... Jeffa [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fat skis som funkar ganska bra i pist.
Tillbaka
Topp