Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Father of Freeride
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 59215" data-attributes="member: 12536"><p>Mannen, myten, mer än alla andra.</p><p>På sätt och vis känns det bra att veta att jag har 39 år på mig att uppleva, kanske en bråkdel av vad han mäktat med. Å andra sidan känns det lite tungt att veta att titeln "the worlds first extreme skier" gick till en norrman.</p><p></p><p>Men oj, att baktala "gubben" med ovan nämnd titel är verkligen att slå en båge i motvind. Istället ska jag bara tänka på saken, fatta mitt sunda förnuft och inse att jag (och alla andra) har honom att tacka för utvecklingen för extremskidåkningen, eller "big mountain-skiing" har kommit så långt som den har idag.</p><p></p><p>Med tanke på hans handstående så lägger han dessutom beslag på titeln "världens första jibber".</p><p></p><p>Tack för fyndet JCM, det var en historia av bästa slag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 59215, member: 12536"] Mannen, myten, mer än alla andra. På sätt och vis känns det bra att veta att jag har 39 år på mig att uppleva, kanske en bråkdel av vad han mäktat med. Å andra sidan känns det lite tungt att veta att titeln "the worlds first extreme skier" gick till en norrman. Men oj, att baktala "gubben" med ovan nämnd titel är verkligen att slå en båge i motvind. Istället ska jag bara tänka på saken, fatta mitt sunda förnuft och inse att jag (och alla andra) har honom att tacka för utvecklingen för extremskidåkningen, eller "big mountain-skiing" har kommit så långt som den har idag. Med tanke på hans handstående så lägger han dessutom beslag på titeln "världens första jibber". Tack för fyndet JCM, det var en historia av bästa slag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Father of Freeride
Tillbaka
Topp