Fats?

freeride_nu

Aktiv medlem
Fats?
Dagens!

Efter en kort sejour i Cham har jag dragit slutsatsen att om man vill åka bra off-pist och samtidigt se cool ut på bussen/tåget/afterskin ska man ha fat-skis. Basta!

VAD ska en powder-rookie på 183 cm och 95 kg tänka på när han ger sig i slang med skarptungade expediter?

VAD rekommenderar Ni ärrade puder-jockeys? Längd, hårdhet, fabrikat, etc...?

VAD duger dom här laggarna till egentligen, förutom puder?

Nån vits med plattor under bindningarna?

Åkteknik. Det sägs att man kan åka med storslalomteknik (ungefär) fast i lössnö. Ehh...???

Idel öra...
/A

Nej, det blev inte läge att hyra några. Nässsta gång (=snart!)

Fats?
Åker du inte puder på heltid så kan du hoppa fat skis och skaffa nåt som funkar bra i olika fören. Vill du se tuff ut på after-skin så är enda vägen att göra ett antal säsonger eftersom det kommer med rutinen, INTE prylarna. Finns nog inget fånigare än en vilsen snubbe som har hängt på rep och annat krims krams på ryggan och står o ser sig omkring efter folk som tittar på honom.

Fats?
Vill man verkligen se tuff ut på afterskin rekomenderas att iklä sig bar underkropp och köra lite klassisk könshårseldning till tonerna av t.ex. Ronny James Dios klassiska pipa.

Om jag känner mina vänner rätt händer just detta säkert i skrivandets stund i Val Misery.

HitMe

Fats?

Jag vill bara i allra största välmening påpeka att medföra åkdon, vare sig det är mono, bräda, fats, compacts eller snowracer, vid bardisken ger en svårt överträffbar nördstämpel.

Visserligen kan det tänkas att det finns levande varelser av motsatt eller annat kön som attraheras av detta beteende.

- Ohhhh! Är den där långa styva skidan verkligen din...!!!

Men som sagt, smaken är delad.

MVH/MM

PS! Möjligtsvis att en Snowracer i rätt färg skulle kunna locka något intressant. DS.

Fats?
Snowracer trodde jag var något som man skulle dra efter motorbåt i höga farter, när snön har smält och blivit så där konstigt blöt och samlat sig i jättelika pölar...
Namnet har jag aldrig förstått var det kommer ifrån!

Fats?
Testa Rossignol Scratch BS, de e ju snygga också.

När du åker så ska du liksom hoppa lite i svängarna, annars åker du på arlset! Om det är mycket puder ska du över sticka fram knäna en bit så du inte får för mycket bakåtsvikt.

Have fun!!

Fats?
...öh kidz, den här tråden startades av en mycket god bekant till mig 2001(!!!) och för er information befinner vi oss nu i nådens år 2004. I alla fall står det så i min almanacka.

Ett känt faktum är ju att tidsperspektivet trycks ihop ju ÄLDRE man blir, och så sant 3 år är en piss i Missisippi för undertecknad. För er youngsters måste det dock vara en evighet. Detso mer gåtfullt blir det något märkliga beteendet att ta upp gamla trådar, något vi ser med jämna mellanrum på FR.

Nej, bemöda er i att skriva egna originaltrådar istället, fantasifulla, insmickrande, provocerande, whatever, men NYA!

Med oändligt tålamod,
Vänligen,
Ace DG

Tillbaka
Topp