Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fatskis. Finns det en gräns?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 359383" data-attributes="member: 13861"><p>Word Nojlas. Har nog aldrig varit så livrädd i pisten som när jag drog på lite för mycket med mina Lotus 138... </p><p></p><p>Men det är så sant som det är sagt att flyt inte bara handlar om bredd. Skidans spann, flex, form och inte minst rocker spelar ju minst lika stor roll. Zag påstod ju till exempel att deras Gold skulle flyta som pråmar pga dom breda brättena, att sen midjan var smalare än Kate Moss hade dom inte tänkt på. Knappast en balanserad skida. Head Monster 103 flyter sämre än en normal 90-skida pga för mycket spann och ett hopplöst stenhårt, och jämnt flex. Och så vidare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 359383, member: 13861"] Word Nojlas. Har nog aldrig varit så livrädd i pisten som när jag drog på lite för mycket med mina Lotus 138... Men det är så sant som det är sagt att flyt inte bara handlar om bredd. Skidans spann, flex, form och inte minst rocker spelar ju minst lika stor roll. Zag påstod ju till exempel att deras Gold skulle flyta som pråmar pga dom breda brättena, att sen midjan var smalare än Kate Moss hade dom inte tänkt på. Knappast en balanserad skida. Head Monster 103 flyter sämre än en normal 90-skida pga för mycket spann och ett hopplöst stenhårt, och jämnt flex. Och så vidare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fatskis. Finns det en gräns?
Tillbaka
Topp