Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fatskis for touring girls
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skaneanna" data-source="post: 835005" data-attributes="member: 44643"><p>Tack för tipsen!!</p><p>Inte lätt att kompromissa. Kan ju hoppas på att jag varit snäll i år och Mr Santa ger mig både touring och alpina ;-) Eller någon som vet någon som vill sponsra min Norge resa?? :D ...kanske mot en rapportering? </p><p></p><p><strong>@Mountain_Man</strong>: jag tolkade det som att Darkside är en touringskida med tanke på vikten och hålen för stighudar. Var det stor skillnad mot att gå med ett par smalare? Om jag inte kommer att göra supermånga turer per säsong, kan det vara värt att ta ett par bredare då? Jag ska som sagt på en 4 veckors resa till Norge med turer mer eller mindre varje dag, men annars räknar jag inte med att det blir lika mycket turande i Alperna.</p><p></p><p><strong>@Hasse:</strong> Regan känns för kort och Pika, ja, kanske... Vet du hur mkt de väger? Ta några öl för mig!!!</p><p></p><p><strong>@J-P:</strong> de jag nämnde i början ligger på strax över 2kg och BD & Dynafit känns nog lite för smala. Skulle gärna ha kring 115 iaf. </p><p></p><p><strong>@Tancoll:</strong> 1kg på foten är 5 kg på ryggen ...jag får helt enkelt se till att göra lite extra benböj varje kväll ;-)</p><p></p><p><strong>@Reinholt:</strong> vet du vikten på Redeemer?</p><p></p><p>Hmmm, någon som vet något om Liberty Double Helix eller Line Pandora som jag nämnt innan??</p><p></p><p>Och bindningar: är dynafit det enda alternativet, eller finns det andra lågviktsbindningar?</p><p></p><p>Nu dags att ta ett glas bubbel och se om jag kan få lite klarhet :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skaneanna, post: 835005, member: 44643"] Tack för tipsen!! Inte lätt att kompromissa. Kan ju hoppas på att jag varit snäll i år och Mr Santa ger mig både touring och alpina ;-) Eller någon som vet någon som vill sponsra min Norge resa?? :D ...kanske mot en rapportering? [b]@Mountain_Man[/b]: jag tolkade det som att Darkside är en touringskida med tanke på vikten och hålen för stighudar. Var det stor skillnad mot att gå med ett par smalare? Om jag inte kommer att göra supermånga turer per säsong, kan det vara värt att ta ett par bredare då? Jag ska som sagt på en 4 veckors resa till Norge med turer mer eller mindre varje dag, men annars räknar jag inte med att det blir lika mycket turande i Alperna. [b]@Hasse:[/b] Regan känns för kort och Pika, ja, kanske... Vet du hur mkt de väger? Ta några öl för mig!!! [b]@J-P:[/b] de jag nämnde i början ligger på strax över 2kg och BD & Dynafit känns nog lite för smala. Skulle gärna ha kring 115 iaf. [b]@Tancoll:[/b] 1kg på foten är 5 kg på ryggen ...jag får helt enkelt se till att göra lite extra benböj varje kväll ;-) [b]@Reinholt:[/b] vet du vikten på Redeemer? Hmmm, någon som vet något om Liberty Double Helix eller Line Pandora som jag nämnt innan?? Och bindningar: är dynafit det enda alternativet, eller finns det andra lågviktsbindningar? Nu dags att ta ett glas bubbel och se om jag kan få lite klarhet :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fatskis for touring girls
Tillbaka
Topp