Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fatskis for touring girls
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skaneanna" data-source="post: 848184" data-attributes="member: 44643"><p>Tar upp tråden igen efter en sväng till Chamonix och Verbier ...desvärre mestadels stenhårdisigskarebuckligstenig off pist i Cham, men fick lite skönt puder i Verbier. Tanken var att prova skidor, men i stenhårdisigskarebuckligstenig off pist så suger det mesta så blev endast en tur med K2 Kung Fujas (102 i midjan) i Verbier. Gillade den, men vill nog ha en ännu bredare skida. ...ja, och så blev det en ny pjäxa för mina fötter börjar tröttna på att simma runt i de gamla, så blev en astajt liten Atomic RT CS 100 som nu ska köras in på Vallåsen haha, man får ta det man har tills det bär av till Chamonix igen om en dryg månad :D</p><p></p><p>Börjar inse så smått att det kommer att bli svårt att kompromissa med fet skida och turskida. Jag ska som sagt 4 veckor till Norge på en freeride utbildning med turande varje dag i april, så lutar mer och mer åt att köpa några lättare skidor och lättare bindning ...och med tanke på att min budget redan är rökt i år så varför inte köpa nya feta off pist också. I alla fall, som det ser ut nu så lutar det åt:</p><p></p><p>Skoj i off pisten:</p><p>> obSETHed 140-117-134 (169cm) med Marker bindning ...vanlig alpin eller tur??? Några rekommendationer? </p><p></p><p>Turskidor:</p><p>> Dynafit Stoke 129-105-119 (längd 173), vikt 1550g </p><p>> Dynafit MAnaslu: 104-92-118 (längd 169), vikt 1270g</p><p>> K2 BackLash: 129-92-115 (längd 167) vikt 1750g</p><p>> Völkl Nanuq: 130-94-113 (längd 170) vikt 1750g</p><p>> Atomic Drifter: 128-93-117 (längd 174) vikt 1660g</p><p>Någon av dessa som speciellt rekommenderas?</p><p>En allmän fråga: 173 i längd bör väl inte vara för långt om jag är 167 (kör vanligtvis på 170)?</p><p></p><p>Turpjäxa:</p><p>> Dynafit Gaia storlek 23</p><p></p><p>Turbindningar:</p><p>> Dynafit bidning, men vilken? FT/ST? Längd? Jag har som sagt storlek 23 i skor (ca 270mm) så vilken bildning bör jag gå på då?</p><p></p><p>Tack igen för alla tips!! ...heltidsjobb det här med att köpa skidor. Ibland önskar jag att jag var nöjd med ett par löparskor ;-)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skaneanna, post: 848184, member: 44643"] Tar upp tråden igen efter en sväng till Chamonix och Verbier ...desvärre mestadels stenhårdisigskarebuckligstenig off pist i Cham, men fick lite skönt puder i Verbier. Tanken var att prova skidor, men i stenhårdisigskarebuckligstenig off pist så suger det mesta så blev endast en tur med K2 Kung Fujas (102 i midjan) i Verbier. Gillade den, men vill nog ha en ännu bredare skida. ...ja, och så blev det en ny pjäxa för mina fötter börjar tröttna på att simma runt i de gamla, så blev en astajt liten Atomic RT CS 100 som nu ska köras in på Vallåsen haha, man får ta det man har tills det bär av till Chamonix igen om en dryg månad :D Börjar inse så smått att det kommer att bli svårt att kompromissa med fet skida och turskida. Jag ska som sagt 4 veckor till Norge på en freeride utbildning med turande varje dag i april, så lutar mer och mer åt att köpa några lättare skidor och lättare bindning ...och med tanke på att min budget redan är rökt i år så varför inte köpa nya feta off pist också. I alla fall, som det ser ut nu så lutar det åt: Skoj i off pisten: > obSETHed 140-117-134 (169cm) med Marker bindning ...vanlig alpin eller tur??? Några rekommendationer? Turskidor: > Dynafit Stoke 129-105-119 (längd 173), vikt 1550g > Dynafit MAnaslu: 104-92-118 (längd 169), vikt 1270g > K2 BackLash: 129-92-115 (längd 167) vikt 1750g > Völkl Nanuq: 130-94-113 (längd 170) vikt 1750g > Atomic Drifter: 128-93-117 (längd 174) vikt 1660g Någon av dessa som speciellt rekommenderas? En allmän fråga: 173 i längd bör väl inte vara för långt om jag är 167 (kör vanligtvis på 170)? Turpjäxa: > Dynafit Gaia storlek 23 Turbindningar: > Dynafit bidning, men vilken? FT/ST? Längd? Jag har som sagt storlek 23 i skor (ca 270mm) så vilken bildning bör jag gå på då? Tack igen för alla tips!! ...heltidsjobb det här med att köpa skidor. Ibland önskar jag att jag var nöjd med ett par löparskor ;-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fatskis for touring girls
Tillbaka
Topp