Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fel bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel-LAB" data-source="post: 1055441" data-attributes="member: 66686"><p>Bindningarna ställda på 80 kg? Menar du 8 på DIN-skalan?</p><p>Isf är det fullt naturligt att de löser ut lätt.</p><p></p><p>Själv väger jag som du och åker alltid med DIN 18-20-bindningar och har dessa ställda på 12-14. Har vridit loss bindningar som varit ställda på 12 när jag skulle snurra 5:or på små hopp. Det händer när man tar i...</p><p></p><p>Under antagandet att du ställt förspänningen rätt så är fortfarande Griffon en något tveksam bindning i mina ögon.</p><p>Håller inte jättebra och består av mycket plast.</p><p></p><p>Ska du nödvändigtvis ha Marker, så kolla på Marker Comp 18 eller 20. Eller Jester 18.</p><p></p><p>Salomon STH 16 och Look P18 tillhör enligt mig det bästa som går att få tag på. Relativt prisvärt också, då det brukar gå att hitta för under 2000 kr på nätet.</p><p></p><p>Kan du reklamera dina Griffon, så gör det och se till att få byta upp dig till någon annan bindning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel-LAB, post: 1055441, member: 66686"] Bindningarna ställda på 80 kg? Menar du 8 på DIN-skalan? Isf är det fullt naturligt att de löser ut lätt. Själv väger jag som du och åker alltid med DIN 18-20-bindningar och har dessa ställda på 12-14. Har vridit loss bindningar som varit ställda på 12 när jag skulle snurra 5:or på små hopp. Det händer när man tar i... Under antagandet att du ställt förspänningen rätt så är fortfarande Griffon en något tveksam bindning i mina ögon. Håller inte jättebra och består av mycket plast. Ska du nödvändigtvis ha Marker, så kolla på Marker Comp 18 eller 20. Eller Jester 18. Salomon STH 16 och Look P18 tillhör enligt mig det bästa som går att få tag på. Relativt prisvärt också, då det brukar gå att hitta för under 2000 kr på nätet. Kan du reklamera dina Griffon, så gör det och se till att få byta upp dig till någon annan bindning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fel bindningar?
Tillbaka
Topp