Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fel fråga kanske ?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 90449" data-attributes="member: 15091"><p>Völkl är absolut inget sketet B-märke, och jag har svårt att hitta något märke på marknaden idag som är kasst. Tecno Pro kanske inte anses som speciellt gedigna och bra men för det priset man betalar så tror jag att man får en hel del skida.</p><p></p><p>Vad man däremot kan skilja på är de nya och de gamla tillverkarna. De gamla märkena är alla märken som du ser Anja med vänner åker runt på i alpina världscupen såsom Salomon, Rossignol, Atomic, Elan osv. Sen har vi de nya märken som Tanner Hall och grabbarna glider runt på, Armada, 4frnt, Movement, Zag, DB, Line (jo, jag vet, de var tydligen de första twintipsen på marknaden, men jämfört med Elan är de relativt nya i gemet). Om de förstnämnda är bättre än de sistnämnda låter jag vara osagt. Många skidor görs idag på samma fabriker och många samarbetar i byggandet av skidorna. Har själv vart på Blizzards fabrik på gränsen mellan Österike och Schweiz och där gjorde de förutom de lite billigare märket Blizzard och en inhemsk sportkedjas märke (typ Intersports Tecno Pro) även de lite dyrare Scott och Nordica.</p><p></p><p>Så kort och gott, INGET MÄRKE ÄR BÄST, DE FLESTA ÄR BRA, det gäller bara att hitta sin egen favorit. </p><p></p><p>Punkt slut!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 90449, member: 15091"] Völkl är absolut inget sketet B-märke, och jag har svårt att hitta något märke på marknaden idag som är kasst. Tecno Pro kanske inte anses som speciellt gedigna och bra men för det priset man betalar så tror jag att man får en hel del skida. Vad man däremot kan skilja på är de nya och de gamla tillverkarna. De gamla märkena är alla märken som du ser Anja med vänner åker runt på i alpina världscupen såsom Salomon, Rossignol, Atomic, Elan osv. Sen har vi de nya märken som Tanner Hall och grabbarna glider runt på, Armada, 4frnt, Movement, Zag, DB, Line (jo, jag vet, de var tydligen de första twintipsen på marknaden, men jämfört med Elan är de relativt nya i gemet). Om de förstnämnda är bättre än de sistnämnda låter jag vara osagt. Många skidor görs idag på samma fabriker och många samarbetar i byggandet av skidorna. Har själv vart på Blizzards fabrik på gränsen mellan Österike och Schweiz och där gjorde de förutom de lite billigare märket Blizzard och en inhemsk sportkedjas märke (typ Intersports Tecno Pro) även de lite dyrare Scott och Nordica. Så kort och gott, INGET MÄRKE ÄR BÄST, DE FLESTA ÄR BRA, det gäller bara att hitta sin egen favorit. Punkt slut! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Fel fråga kanske ?!
Tillbaka
Topp