Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fel med "bra" skidor till nybörjare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1338170" data-attributes="member: 13863"><p>Jag håller inte med dig …</p><p></p><p>Man behöver definitivt inte vara raceåkare i värlscupen för att känna skillnad på olika skidmodeller, hur tänker du där?</p><p></p><p>Att vara nybörjare behöver definitivt inte innebära att man tillbringar all sin tid första veckan med att ploga i gröna pister. Vad har du för erfarenheter ?</p><p></p><p>Skidor med titankärna, finns det? Var hittar du dem?</p><p></p><p>”Nybörjarskidor blir svåråkta i högre hastigheter för att radien ändras när man kör från kant till kant.” Va? Det som händer när du pressar ett par mjuka, odämpade skidor i höghastighet är att de blir oroliga och tappar skäret eftersom skidan inte är tillräckligt styv för att hålla emot de krafter som bildas, speciellt på hårt underlag. Mycket förenklat …</p><p></p><p>Jag håller fast vid mina synpunkter i tidigare inlägg … att det är stor skillnad i åkegenskaper mellan olika skidmodeller … något även en nybörjare kan upofatta!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1338170, member: 13863"] Jag håller inte med dig … Man behöver definitivt inte vara raceåkare i värlscupen för att känna skillnad på olika skidmodeller, hur tänker du där? Att vara nybörjare behöver definitivt inte innebära att man tillbringar all sin tid första veckan med att ploga i gröna pister. Vad har du för erfarenheter ? Skidor med titankärna, finns det? Var hittar du dem? ”Nybörjarskidor blir svåråkta i högre hastigheter för att radien ändras när man kör från kant till kant.” Va? Det som händer när du pressar ett par mjuka, odämpade skidor i höghastighet är att de blir oroliga och tappar skäret eftersom skidan inte är tillräckligt styv för att hålla emot de krafter som bildas, speciellt på hårt underlag. Mycket förenklat … Jag håller fast vid mina synpunkter i tidigare inlägg … att det är stor skillnad i åkegenskaper mellan olika skidmodeller … något även en nybörjare kan upofatta! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fel med "bra" skidor till nybörjare?
Tillbaka
Topp