Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fel med "bra" skidor till nybörjare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blaubear" data-source="post: 1338453" data-attributes="member: 193214"><p>Du behöver inte hålla med.</p><p></p><p>Vad var oklart? Exakt som jag skrev; En mjuk skida under tryck flexar mer, vilket förändrar <strong>radien</strong> - tip och tail kan mycket väl ligga i backen men "mitten" tenderar att tappar greppet. När <strong>radien</strong> ändras markant får du en orolig och väldigt oförutsägbar skida. </p><p></p><p>"Titankärna", det är alltid trä, men tävlingsskidor har ett titanlager som löper genom hela skidan, inte bara under foten som i skidor för bättre/avancerade åkare.</p><p></p><p>Exempelvis K2 Mindbender finns i modell utan titanal under fot och en med, dvs Ti i namnet. Runt 90mm midja på båda modellerna. Kommer en nybörjare som åker 20-30 km/h bli en bättre åkare med titan under foten? Nej, jag tror faktiskt inte det. Men om det är din åsikt, kör på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blaubear, post: 1338453, member: 193214"] Du behöver inte hålla med. Vad var oklart? Exakt som jag skrev; En mjuk skida under tryck flexar mer, vilket förändrar [B]radien[/B] - tip och tail kan mycket väl ligga i backen men "mitten" tenderar att tappar greppet. När [B]radien[/B] ändras markant får du en orolig och väldigt oförutsägbar skida. "Titankärna", det är alltid trä, men tävlingsskidor har ett titanlager som löper genom hela skidan, inte bara under foten som i skidor för bättre/avancerade åkare. Exempelvis K2 Mindbender finns i modell utan titanal under fot och en med, dvs Ti i namnet. Runt 90mm midja på båda modellerna. Kommer en nybörjare som åker 20-30 km/h bli en bättre åkare med titan under foten? Nej, jag tror faktiskt inte det. Men om det är din åsikt, kör på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fel med "bra" skidor till nybörjare?
Tillbaka
Topp