Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
fel monterad bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarcusAvila" data-source="post: 97930" data-attributes="member: 28432"><p>Jag förstår verkligen inte den här hypen över att "frammontage gör skidorna galet dåliga i offpist", ni har så fel.. Visst, ska du ner till La Grave och åka en hel vinter så kanske det inte är att rekomendera. Jag gled runt på ett par ca 2cm fram (ej mitt, FRAM) monterade BC´s hela förra vintern. Och ska jag vara ärlig så tyckte jag dom funkade bättre i offpist än mina smått bakmonterade 1080´s gjorde säsongen före. VANA!, det är det allt handlar om. Jag åkte aldrig med BC´na utanför nordens gränser, ingen ordentlig powpow alltså. Men var ärlig mot dig själv när du ska montera om dina bindningar, om du spenderar mer tid i 30-40cm skitsnö utanför pisten och en del i parken så behöver du inte ett par bakmonterade skidor. Men ska du däremot ner till alperna hela säsongen där det iaf finns en chans till djup puderåkning, då kanske det är på sin plats att bakmontera. </p><p></p><p>Slutligen: Till alla er som är sådana NOW EVERYTHING, jag vet med säkerhet att ni inte åkt en-två säsonger på mitt/frammonterade skidor. Så sluta prata om sånt ni inte har en aning om, bara för att jag åkt med i en ferrari så betyder inte det att jag kan allt om att köra en sån bil..(dålig liknelse, men ni förstår säkert vad jag menar med den)</p><p></p><p></p><p>Peace.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarcusAvila, post: 97930, member: 28432"] Jag förstår verkligen inte den här hypen över att "frammontage gör skidorna galet dåliga i offpist", ni har så fel.. Visst, ska du ner till La Grave och åka en hel vinter så kanske det inte är att rekomendera. Jag gled runt på ett par ca 2cm fram (ej mitt, FRAM) monterade BC´s hela förra vintern. Och ska jag vara ärlig så tyckte jag dom funkade bättre i offpist än mina smått bakmonterade 1080´s gjorde säsongen före. VANA!, det är det allt handlar om. Jag åkte aldrig med BC´na utanför nordens gränser, ingen ordentlig powpow alltså. Men var ärlig mot dig själv när du ska montera om dina bindningar, om du spenderar mer tid i 30-40cm skitsnö utanför pisten och en del i parken så behöver du inte ett par bakmonterade skidor. Men ska du däremot ner till alperna hela säsongen där det iaf finns en chans till djup puderåkning, då kanske det är på sin plats att bakmontera. Slutligen: Till alla er som är sådana NOW EVERYTHING, jag vet med säkerhet att ni inte åkt en-två säsonger på mitt/frammonterade skidor. Så sluta prata om sånt ni inte har en aning om, bara för att jag åkt med i en ferrari så betyder inte det att jag kan allt om att köra en sån bil..(dålig liknelse, men ni förstår säkert vad jag menar med den) Peace. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
fel monterad bindning
Tillbaka
Topp