Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
fel monterad bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarcusAvila" data-source="post: 97933" data-attributes="member: 28432"><p>Mno: Trevligt med en vettig diskussion med någon som har lite erfarenheter! Tyvärr tappade jag lite av min otroligt välkända kontroll när jag såg ditt inlägg. Och du vet säkert varför!?, på grund av att det sitter minst 100st 13-åringar som förespråkar olika monteringar av bindningarna, utan att ha en aning om vad det innebär för den som frågar. Dom bara tror sig veta, med ca 3-veckors åkning i Sälen om året. Men som jag skrev, det beror helt på vart killen ska åka offpist med sina skidor (och vad det är för några). Jag har själv monterat bindningarna på mina 108mm breda offpistskidor lite mer mot mitten detta året, just för att dom har bredden att klara av det även i powpow som är lite mer än 10cm djup. Det jag ville få fram med mitt inlägg var att killen i fråga skulle få ett nyanserat svar i sin tråd, inte bara "bakmonterat". För tyvärr, dom som förespråkar mitt/frammontage har inget vettigt att säga om det, förutom att det är "så jäla sköööönt". Hoppas du får en trevlig vinter, med mycket snorkelåkning! =) Peace</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarcusAvila, post: 97933, member: 28432"] Mno: Trevligt med en vettig diskussion med någon som har lite erfarenheter! Tyvärr tappade jag lite av min otroligt välkända kontroll när jag såg ditt inlägg. Och du vet säkert varför!?, på grund av att det sitter minst 100st 13-åringar som förespråkar olika monteringar av bindningarna, utan att ha en aning om vad det innebär för den som frågar. Dom bara tror sig veta, med ca 3-veckors åkning i Sälen om året. Men som jag skrev, det beror helt på vart killen ska åka offpist med sina skidor (och vad det är för några). Jag har själv monterat bindningarna på mina 108mm breda offpistskidor lite mer mot mitten detta året, just för att dom har bredden att klara av det även i powpow som är lite mer än 10cm djup. Det jag ville få fram med mitt inlägg var att killen i fråga skulle få ett nyanserat svar i sin tråd, inte bara "bakmonterat". För tyvärr, dom som förespråkar mitt/frammontage har inget vettigt att säga om det, förutom att det är "så jäla sköööönt". Hoppas du får en trevlig vinter, med mycket snorkelåkning! =) Peace [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
fel monterad bindning
Tillbaka
Topp