Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
fel skor eller?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 99493" data-attributes="member: 44213"><p>okej...</p><p></p><p></p><p>de enda ggrna jag fått den domnande känslan är när jag knutit mina skor för hårt eller haft dåliga skor med dåligt hälgrepp..</p><p></p><p></p><p></p><p>1. dåliga (för stora) skor med dåligt hälgrepp gör ibland att man får en tendens att knyta skorna hårdare för att få hälen att sitta fast ordentligt.</p><p></p><p>2. bindningar som är av ett annat märke än skorna (dvs. inte gjorda för varandra) ger en dålig (sämre) passform än när man kör bindn. + skor av samma märke.</p><p></p><p>3. detta resulterar i att man ofta får spänna sina straps på bindningarna mycket hårdare för att skorna och hälen i skorna skall sitta på plats. då stryper du blodtillförseln till fötterna och du kommer att få den domnande känslan. när du sedan lossar på bindningarna eller snörningen på skorna så kommer blodet rusande tillbaks och då käns det som om fötterna brinner..</p><p></p><p>4.. lösningen är att satsa på att par dyra bra skor med ett SUVERÄNT hälgrepp samt bindningar av samma märke. då kommer passformen och det suveräna hälgreppet att göra så att du EJ behöver spänna allt så hårt och blodet kan rinna bäst det vill genom dina fötter..</p><p></p><p>5. det kan också hända att man kör i "fel" strumpor eller dubble strumpor och på så sätt klämmer fast den stackars foten så att man inte kan röra den i skon.. då kan det lätt hända att man får lite cirkulationsproblem i fötterna och den domnande känslan kommer och förstör åkningen..</p><p></p><p>6. sen finns en mängd olika varianter på dessa olika fenomen som tillsammans gör att man får ont och det blir jobbigt som fan att åka..</p><p></p><p></p><p>/Kalle</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>[jag kör med Burton Sabbath skor med desar specialkuddar runt hälarna. Buron Crtekbindningar med den nya "capstrap.en" samt ett par superbra snowboardstrumpor med vaddering på de rätta ställena och tunn fram vid tårna... = perfekt känsla och ett SUVERÄNT hälgrepp]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 99493, member: 44213"] okej... de enda ggrna jag fått den domnande känslan är när jag knutit mina skor för hårt eller haft dåliga skor med dåligt hälgrepp.. 1. dåliga (för stora) skor med dåligt hälgrepp gör ibland att man får en tendens att knyta skorna hårdare för att få hälen att sitta fast ordentligt. 2. bindningar som är av ett annat märke än skorna (dvs. inte gjorda för varandra) ger en dålig (sämre) passform än när man kör bindn. + skor av samma märke. 3. detta resulterar i att man ofta får spänna sina straps på bindningarna mycket hårdare för att skorna och hälen i skorna skall sitta på plats. då stryper du blodtillförseln till fötterna och du kommer att få den domnande känslan. när du sedan lossar på bindningarna eller snörningen på skorna så kommer blodet rusande tillbaks och då käns det som om fötterna brinner.. 4.. lösningen är att satsa på att par dyra bra skor med ett SUVERÄNT hälgrepp samt bindningar av samma märke. då kommer passformen och det suveräna hälgreppet att göra så att du EJ behöver spänna allt så hårt och blodet kan rinna bäst det vill genom dina fötter.. 5. det kan också hända att man kör i "fel" strumpor eller dubble strumpor och på så sätt klämmer fast den stackars foten så att man inte kan röra den i skon.. då kan det lätt hända att man får lite cirkulationsproblem i fötterna och den domnande känslan kommer och förstör åkningen.. 6. sen finns en mängd olika varianter på dessa olika fenomen som tillsammans gör att man får ont och det blir jobbigt som fan att åka.. /Kalle [jag kör med Burton Sabbath skor med desar specialkuddar runt hälarna. Buron Crtekbindningar med den nya "capstrap.en" samt ett par superbra snowboardstrumpor med vaddering på de rätta ställena och tunn fram vid tårna... = perfekt känsla och ett SUVERÄNT hälgrepp] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
fel skor eller?
Tillbaka
Topp