Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Felköp?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="4800" data-source="post: 841921" data-attributes="member: 71120"><p>Tyvärr så kan jag inte svara på din fråga utifrån din frågeställning. Ang bootsen / bindingarna så är det svårt att säga. En del boots är ju rätt små i ytterskalet trots sin storlek. Medan andra är väldigt stora. Men känns det fel så är det nog fel. </p><p></p><p>Tyvärr låter det som du blivit rejält blåst på hela kitet. Som säkert är bra. Men inte för dig. </p><p></p><p>Brädan är både för kort och för mjuk för din vikt, din åkning och din erfarenhet som åkare (på 100 + åkdagar hinner man bli riktigt duktig). </p><p></p><p>Även om LibTech skryter om sin geometri så är det inte så mycket att ha jmf med klassiska parametrar så som brädans bärande yta, styvhet på längden och i vridning. Bananformen kan inte kompensera för dessa. Inte i puder och absolut inte i pist. Jag skulle satsa på en bräda som är minst 163 lång ev längre. </p><p></p><p>Felköp. Definitivt. Eller snarare felsäljning. </p><p></p><p>På följande sida hittar du brädor anpassade till din vikt och åkstil. Klicka på varje bräda så får du ett index på vad den brädan är bra för. Mycket bra och trevlig sajt som gärna svara på frågor (på engelska) har själv aldrig handlat där (någon annan hann köpa min tilltänkta bräda). Men dom ger ett 100% seriöst intryck. </p><p></p><p><a href="http://www.snowshop.de/de/Snowboards/Snowboards-nach-Boardlaenge/161-bis-165-cm" target="_blank">http://www.snowshop.de/de/Snowboards/Snowboards-nach-Boardlaenge/161-bis-165-cm</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="4800, post: 841921, member: 71120"] Tyvärr så kan jag inte svara på din fråga utifrån din frågeställning. Ang bootsen / bindingarna så är det svårt att säga. En del boots är ju rätt små i ytterskalet trots sin storlek. Medan andra är väldigt stora. Men känns det fel så är det nog fel. Tyvärr låter det som du blivit rejält blåst på hela kitet. Som säkert är bra. Men inte för dig. Brädan är både för kort och för mjuk för din vikt, din åkning och din erfarenhet som åkare (på 100 + åkdagar hinner man bli riktigt duktig). Även om LibTech skryter om sin geometri så är det inte så mycket att ha jmf med klassiska parametrar så som brädans bärande yta, styvhet på längden och i vridning. Bananformen kan inte kompensera för dessa. Inte i puder och absolut inte i pist. Jag skulle satsa på en bräda som är minst 163 lång ev längre. Felköp. Definitivt. Eller snarare felsäljning. På följande sida hittar du brädor anpassade till din vikt och åkstil. Klicka på varje bräda så får du ett index på vad den brädan är bra för. Mycket bra och trevlig sajt som gärna svara på frågor (på engelska) har själv aldrig handlat där (någon annan hann köpa min tilltänkta bräda). Men dom ger ett 100% seriöst intryck. [URL]http://www.snowshop.de/de/Snowboards/Snowboards-nach-Boardlaenge/161-bis-165-cm[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Felköp?!
Tillbaka
Topp