Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmonterad bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lainenR" data-source="post: 1208067" data-attributes="member: 153169"><p>Jag köpte nya skidor till min dotter i våras på rean, Völkl Mantra. Jag funderade på hur jag skulle be dom montera bindningen då det kändes svårt att veta hur mycket dotterns fötter skulle växa framöver. Jag räknar med att hon ska kunna ha skidorna i åtminstone ett par säsonger.</p><p></p><p>Jag tog till slut hennes nuvarande pjäxa och la på två helstorlekar och därefter googlade vad skalstorleken normalt låg för den storleken. Kom fram till 275mm. Bindningen Marker Free 7 kan justeras i 35mm. Så jag tänkte att från 258-292 blir spannet för pjäxorna.</p><p></p><p>Nu är nya pjäxor till dottern inhandlade och skalet visade sig vara 263mm, inga problem trodde jag tills jag skulle justera in bindningen på skidan. Då visar det sig att bindningen är monterad med 275mm som minsta inställning, jag saknar alltså minst 10mm för att pjäxorna ska passa. Ridå!</p><p></p><p>Så min fråga är, är det normalt tillvägagångssätt vid montering av juniorskidor? Ska jag finna mig i det eller klaga på monteringen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lainenR, post: 1208067, member: 153169"] Jag köpte nya skidor till min dotter i våras på rean, Völkl Mantra. Jag funderade på hur jag skulle be dom montera bindningen då det kändes svårt att veta hur mycket dotterns fötter skulle växa framöver. Jag räknar med att hon ska kunna ha skidorna i åtminstone ett par säsonger. Jag tog till slut hennes nuvarande pjäxa och la på två helstorlekar och därefter googlade vad skalstorleken normalt låg för den storleken. Kom fram till 275mm. Bindningen Marker Free 7 kan justeras i 35mm. Så jag tänkte att från 258-292 blir spannet för pjäxorna. Nu är nya pjäxor till dottern inhandlade och skalet visade sig vara 263mm, inga problem trodde jag tills jag skulle justera in bindningen på skidan. Då visar det sig att bindningen är monterad med 275mm som minsta inställning, jag saknar alltså minst 10mm för att pjäxorna ska passa. Ridå! Så min fråga är, är det normalt tillvägagångssätt vid montering av juniorskidor? Ska jag finna mig i det eller klaga på monteringen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmonterad bindning?
Tillbaka
Topp