Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
felmonterade bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Patrik_L" data-source="post: 53984" data-attributes="member: 11393"><p>Hur bindningen är monterad är en smaksak. Vill du ha skidans bästa åk egenskaper så bör du montera bindningen efter anvisning på skidan. Vet du att du bara ska ha skidan att hoppa med så kan du börja prova att "mitt montera" bindningen men då kommer du förlora skidans åk egenskaper.</p><p></p><p>På minna twintip så har jag monterat bindningen 5cm längre fram än markeringen. Och då är den nästan helt i mitten .</p><p>Visst blir den lite konstig att åka på om man ska köra i pisten och bara svänga med, men det har jag andra skidor till.</p><p>Den blir däremot mycket stadigare att åka och landa baklänges på och smidigare i luften. Tycker jag.</p><p></p><p>Men den bästa lösningen är att testa själv vad du tycker är bäst..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Patrik_L, post: 53984, member: 11393"] Hur bindningen är monterad är en smaksak. Vill du ha skidans bästa åk egenskaper så bör du montera bindningen efter anvisning på skidan. Vet du att du bara ska ha skidan att hoppa med så kan du börja prova att "mitt montera" bindningen men då kommer du förlora skidans åk egenskaper. På minna twintip så har jag monterat bindningen 5cm längre fram än markeringen. Och då är den nästan helt i mitten . Visst blir den lite konstig att åka på om man ska köra i pisten och bara svänga med, men det har jag andra skidor till. Den blir däremot mycket stadigare att åka och landa baklänges på och smidigare i luften. Tycker jag. Men den bästa lösningen är att testa själv vad du tycker är bäst.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
felmonterade bindningar?
Tillbaka
Topp