Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmonterade bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jesperforsbrg" data-source="post: 1092388"><p>Grundproblemet började redan när jag fick dem från outnorth.</p><p>Då hade han monterat den helt åt helvete fel, han hade till och med skruvat fast glidplattan så det gick inte att flippa mellan walk/ski.</p><p></p><p>Jag lämnade då in dom på xxl för att montera om och då skilde det 2,5cm till att skidan midsole-linje skulle lira med pjäxans mitt.</p><p>+ 2,5 alltså.</p><p></p><p>Då tolkade xxl som att jag ville ha den 2,5centimeter bakom midsole....</p><p></p><p>Så kan inte reklamera då jag fått kraftiga rabatter och nya bindningar från outnorth redan.</p><p></p><p>Min fråga är om det är bäst att borra om en tredje gång eller strunta i det och stå lite extra långt bak?</p><p></p><p>från mitten på skidan är det nu typ -14cm.</p><p>Dock är det mycket front rocker och nästan ingen tail rocker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jesperforsbrg, post: 1092388"] Grundproblemet började redan när jag fick dem från outnorth. Då hade han monterat den helt åt helvete fel, han hade till och med skruvat fast glidplattan så det gick inte att flippa mellan walk/ski. Jag lämnade då in dom på xxl för att montera om och då skilde det 2,5cm till att skidan midsole-linje skulle lira med pjäxans mitt. + 2,5 alltså. Då tolkade xxl som att jag ville ha den 2,5centimeter bakom midsole.... Så kan inte reklamera då jag fått kraftiga rabatter och nya bindningar från outnorth redan. Min fråga är om det är bäst att borra om en tredje gång eller strunta i det och stå lite extra långt bak? från mitten på skidan är det nu typ -14cm. Dock är det mycket front rocker och nästan ingen tail rocker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmonterade bindningar
Tillbaka
Topp