Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmonterade bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1092390" data-attributes="member: 54815"><p>Oj, det var som fan. Tolkade det som att det var oborrade skidor du lämnade in. Men det låter ju helt oacceptabelt från outnorths sida, de borde nog ersatt allting från början tycker jag. </p><p></p><p>Sen kan du också fråga dom som monterade om skidorna varför dom satte den såpass långt bak. Även om de var felmonterade innan kan man trixa till det så att skillnaden blir tillräckligt liten.</p><p></p><p>Angående just skillnaden i åkning så har jag inte provat dom skidorna, men 2,5 cm är i regel något de allra flesta känner av. Generellt blir de nog lite segare i sväng, kanske fladdrar mer och de lär bli svårare att göra slag med när du turar. Kanske det som är det viktigaste faktiskt. Jag tycker iaf det oerhört drygt att tura med skidor som där främre delen väger mer än bakre. Det fastnar och har sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1092390, member: 54815"] Oj, det var som fan. Tolkade det som att det var oborrade skidor du lämnade in. Men det låter ju helt oacceptabelt från outnorths sida, de borde nog ersatt allting från början tycker jag. Sen kan du också fråga dom som monterade om skidorna varför dom satte den såpass långt bak. Även om de var felmonterade innan kan man trixa till det så att skillnaden blir tillräckligt liten. Angående just skillnaden i åkning så har jag inte provat dom skidorna, men 2,5 cm är i regel något de allra flesta känner av. Generellt blir de nog lite segare i sväng, kanske fladdrar mer och de lär bli svårare att göra slag med när du turar. Kanske det som är det viktigaste faktiskt. Jag tycker iaf det oerhört drygt att tura med skidor som där främre delen väger mer än bakre. Det fastnar och har sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmonterade bindningar
Tillbaka
Topp