Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Felmonterade bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 140943" data-attributes="member: 13245"><p>Att försöka sig på en definition av vad mittmontering skulle vara är inte lätt. För det första har vi det där med mitten på skidan. Menar vi mitten på skärningen (midjan), mitten på åkytan, mitten på hela skidans längd, skidans masscentrum (balanspunkt) eller rent av något helt annat. Sedan har vi det där med pjäxans mitt. Visserligen är denna lätt att mäta ut, men eftersom mittmontering väl handlar om att dels få en skida att kunna åkas lika balanserat bakåt som framåt och kunna roteras bra, så kan det säkert hända att det är någon annan "balanspunkt" i pjäxan som skall vara över skidans mitt.</p><p></p><p>Mitt förslag är att först åka på skidan och känna hur det känns och sedan eventuellt börja fundera på om du vill flytta bindningen åt ena eller andra hållet. Den är ju, vad jag förstår, liksom redan monterad och klar så varför inte testa först?</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 140943, member: 13245"] Att försöka sig på en definition av vad mittmontering skulle vara är inte lätt. För det första har vi det där med mitten på skidan. Menar vi mitten på skärningen (midjan), mitten på åkytan, mitten på hela skidans längd, skidans masscentrum (balanspunkt) eller rent av något helt annat. Sedan har vi det där med pjäxans mitt. Visserligen är denna lätt att mäta ut, men eftersom mittmontering väl handlar om att dels få en skida att kunna åkas lika balanserat bakåt som framåt och kunna roteras bra, så kan det säkert hända att det är någon annan "balanspunkt" i pjäxan som skall vara över skidans mitt. Mitt förslag är att först åka på skidan och känna hur det känns och sedan eventuellt börja fundera på om du vill flytta bindningen åt ena eller andra hållet. Den är ju, vad jag förstår, liksom redan monterad och klar så varför inte testa först? HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Felmonterade bindningar?
Tillbaka
Topp