Felmonterat

thomastg2

Ny medlem
Felmonterat
Av: thomastg2 Online | Idag 21:55 Redigera Citera
Tjena!

Köpte ett par Dynastar legend 8000 på Go i Länna, skidorna såldes med alpinbindning men jag köpte till en Black Diamond 01 telisbindning. När jag skulle dit för att lämna pjäxmått och sånt sa de att de inte hade några mallar för att göra monteringen... Jag orkade inte krångla, de drog av 200 på priset.
När jag kom hem tänkte jag montera skiten själv (mallen ligger ju i lådan för bindningen och jag är snickare) men efter lite surfning här tänkte jag att det är nog säkrast att lämna bort det.
Sagt och gjort, jag lämnade in skidorna på Skidsport i Bromma, skulle kosta 300.
Skidorna var klara ett par dagar senare, jag drog till Åre och upptäcker bulor i belaget!!!
Va faan! kollar man inte sånt innan man lämnar ut skidorna???
Vad kan jag begära av dem? Nya skidor eller?? Kanske går att dra ur skruven så att bulorna går tillbaka, men det känns inte helt rätt?
//Thomas

Felmonterat
Rätta mig om jag har fel men går inte bulor i belaget att fixa genom att byta till kortare skruvar och sedan kommer det fixa själv.

Felmonterat
Byt till kortare skruv och det kommer att lösa sig, men nog ska du ha en rejäl kompensation.
Minst en helrenovering på skidorna och pengarna tillbaka.

Felmonterat
Tja igen!
Nu är skidorna tillbaka på Skidsport, han som tog emot dem tyckte det var komstigt hur det kunnat bli så... men sa att det skulle de självklart fixa till.
Nån timme senare ringer nån snubbe därifrån (förmodligen han som monterat) till mig och antyder att det var mitt fel att skruvarna var för långa! han använde ju bara skuvarna som hängde med bindningarna... Kollar man inte sånt innan? Jag har jobbat som snickare i över 10år, Jag hade tagit på mig ansvaret iaf.
Vad ska man säga??
//T

Senast ändrad:
Felmonterat
Jag skulle inte tagit på mig det då du lämnade in skidan med en bindning du inte hade köpt i butiken. Jag hade antagit att du hade kolla på det då.