Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Felmontering av bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nikekl" data-source="post: 94538" data-attributes="member: 43962"><p>Börja med att gå tillbaka till affären och påvisa skadan, försök att komma fram till en rimlig ersättning med dem utan att kalla in reklamationsnämnd då det är omständligt och tar tid. dokumentera gärna också skadan (och klistermärkena de satt dit) med tex digitalkamera, om du även har kort med klistermärkena kan du påvisa deras försök till att dölja skadan som ohederligt. för om du inte kommer till en lösning med affären så är det att anmäla det inträffade till ARN eller dyl som gäller.</p><p></p><p>Vad gäller ersättning kan det vara svårt att kräva för stort belopp då skidans egenskaper antagligen inte har påverkats, dock har det estetiska påverkats negativt. Det som jag tycker du skall trycka på är _att det skall ta sitt ansvar för deras miss_ samt att _de inte påtalade felet_. Jag tycker inte att du skall behöva betala för monteringen samt få rimlig kompensation för skidans "värdeminskning".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nikekl, post: 94538, member: 43962"] Börja med att gå tillbaka till affären och påvisa skadan, försök att komma fram till en rimlig ersättning med dem utan att kalla in reklamationsnämnd då det är omständligt och tar tid. dokumentera gärna också skadan (och klistermärkena de satt dit) med tex digitalkamera, om du även har kort med klistermärkena kan du påvisa deras försök till att dölja skadan som ohederligt. för om du inte kommer till en lösning med affären så är det att anmäla det inträffade till ARN eller dyl som gäller. Vad gäller ersättning kan det vara svårt att kräva för stort belopp då skidans egenskaper antagligen inte har påverkats, dock har det estetiska påverkats negativt. Det som jag tycker du skall trycka på är _att det skall ta sitt ansvar för deras miss_ samt att _de inte påtalade felet_. Jag tycker inte att du skall behöva betala för monteringen samt få rimlig kompensation för skidans "värdeminskning". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Felmontering av bindning
Tillbaka
Topp