Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
felmontering
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 143906" data-attributes="member: 12152"><p>Bootcenter precis på mitten av skidan rent längdmässigt är sjukt långt fram. De allra flesta skulle uppfatta det som att pjäxan sitter klart framför mitten med en sådan montering. Det är ytterst få som man ser i backen som verkligen har bindningen där jämfört med hur ofta det diskuteras. Mät hur lång skidan är tip till tail och sätt sedan i pjäxan och mät hur långt det är från tailen till mittmärket på pjäxan. Det vore intressant att höra lite mer exakta mått.</p><p></p><p></p><p>-----------------------------------------------------</p><p>Jag passar på att framföra en undran:</p><p></p><p>Hur många av er jibbers som snackar om mittmontering menar egentligen MITTmontering, och hur många menar JIBBmontering? Med mittmontering menar jag här att enligt ovan verkligen sätta bootcenter på mitten av skidan, alltså tex exakt 85cm från tailen på en 170cm skida. Med jibbmontering syftar jag på att pjäxan monteras på det främre märket om det finns en markering för freestyle/modern och en för freeride/traditional, alternativt att sätta bindningen något framför det rekommenderade märket, men ändå inte i närheten av den reella mitten på skidan. </p><p></p><p>Så till alla jibbers där ute... Jag vill genomföra en ytterst ovetenskaplig undersökning. Vad anser ni att en mittmontering innebär? Jag vill inte kapa den här tråden, så jag startar en ny tråd med en omröstning. Var god svara i den istället för här (när det gäller min fråga alltså).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 143906, member: 12152"] Bootcenter precis på mitten av skidan rent längdmässigt är sjukt långt fram. De allra flesta skulle uppfatta det som att pjäxan sitter klart framför mitten med en sådan montering. Det är ytterst få som man ser i backen som verkligen har bindningen där jämfört med hur ofta det diskuteras. Mät hur lång skidan är tip till tail och sätt sedan i pjäxan och mät hur långt det är från tailen till mittmärket på pjäxan. Det vore intressant att höra lite mer exakta mått. ----------------------------------------------------- Jag passar på att framföra en undran: Hur många av er jibbers som snackar om mittmontering menar egentligen MITTmontering, och hur många menar JIBBmontering? Med mittmontering menar jag här att enligt ovan verkligen sätta bootcenter på mitten av skidan, alltså tex exakt 85cm från tailen på en 170cm skida. Med jibbmontering syftar jag på att pjäxan monteras på det främre märket om det finns en markering för freestyle/modern och en för freeride/traditional, alternativt att sätta bindningen något framför det rekommenderade märket, men ändå inte i närheten av den reella mitten på skidan. Så till alla jibbers där ute... Jag vill genomföra en ytterst ovetenskaplig undersökning. Vad anser ni att en mittmontering innebär? Jag vill inte kapa den här tråden, så jag startar en ny tråd med en omröstning. Var god svara i den istället för här (när det gäller min fråga alltså). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
felmontering
Tillbaka
Topp