Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Fenor på waken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erisve" data-source="post: 317576" data-attributes="member: 38946"><p>jag tycker inte det spelar så stor roll när man "bara åker" med eller utan fenor. </p><p>Skillnaden är att det är lättare när man ska svänga runt på ytan, surface 180 och sånt är ju mycket lättare utan fenor. I själva hoppen får du bättre grepp i landningen med fenor, Men det kan också bli så att brädan "hugger" ifall du landar fel. </p><p>Om du kör utan fenor så tycker jag iaf att det känns som att man måste landa mer perfekt. Landar du med lite för mycket bakåtvikt och tappar skäret så glider brädan bara undan å du faller. Vilket hade kunnat undvikas med fena. </p><p>I slutändan är det nog vad man tycker är skönast. Kan ju alltid kombinera med lite mindre fenor på kanterna bara.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erisve, post: 317576, member: 38946"] jag tycker inte det spelar så stor roll när man "bara åker" med eller utan fenor. Skillnaden är att det är lättare när man ska svänga runt på ytan, surface 180 och sånt är ju mycket lättare utan fenor. I själva hoppen får du bättre grepp i landningen med fenor, Men det kan också bli så att brädan "hugger" ifall du landar fel. Om du kör utan fenor så tycker jag iaf att det känns som att man måste landa mer perfekt. Landar du med lite för mycket bakåtvikt och tappar skäret så glider brädan bara undan å du faller. Vilket hade kunnat undvikas med fena. I slutändan är det nog vad man tycker är skönast. Kan ju alltid kombinera med lite mindre fenor på kanterna bara. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Fenor på waken
Tillbaka
Topp