Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fernie bra/dåligt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steam" data-source="post: 198460" data-attributes="member: 29018"><p>Godmorgon. Kika gärna runt i tidigare trådar om Fernie. Det finns en hel del som tidigare svarat om Fernie och de ger dej en bra bild som kommer att komplettera de som ger dej tips här. Dock är jämförelsen lite haltande eftersom jämförelsen är hela alperna med en skidort i nordamerika. Kort om Fernie: Mindre ytor (mer skogsåkning, jag gillar skogsåkning) mindre skidområde, mycket mer snö! torrare snö, talar engelska (ett språk jag kan mycket mer än tyska, franska eller italienska). Du lär även träffa många svenska i Fernie. I ett mindre område har jag mer koll på vart jag är när jag åker offpist än i ett större som kan kräva mer rekognosering så att man inte hamnar i en "återvändsgränd" med klippor framför och nedanför sej (eller guide den första dagen för att få koll på området). Hur lång tid kommer du i så fall vara där? Det finns flera trevliga orter i BC (och AB för den delen också). <a href="http://www.ski-guide.com/" target="_blank">http://www.ski-guide.com/</a></p><p></p><p>Lycka till,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steam, post: 198460, member: 29018"] Godmorgon. Kika gärna runt i tidigare trådar om Fernie. Det finns en hel del som tidigare svarat om Fernie och de ger dej en bra bild som kommer att komplettera de som ger dej tips här. Dock är jämförelsen lite haltande eftersom jämförelsen är hela alperna med en skidort i nordamerika. Kort om Fernie: Mindre ytor (mer skogsåkning, jag gillar skogsåkning) mindre skidområde, mycket mer snö! torrare snö, talar engelska (ett språk jag kan mycket mer än tyska, franska eller italienska). Du lär även träffa många svenska i Fernie. I ett mindre område har jag mer koll på vart jag är när jag åker offpist än i ett större som kan kräva mer rekognosering så att man inte hamnar i en "återvändsgränd" med klippor framför och nedanför sej (eller guide den första dagen för att få koll på området). Hur lång tid kommer du i så fall vara där? Det finns flera trevliga orter i BC (och AB för den delen också). [URL]http://www.ski-guide.com/[/URL] Lycka till, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fernie bra/dåligt?
Tillbaka
Topp