Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fernie eller Banff
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steam" data-source="post: 182334" data-attributes="member: 29018"><p>Hej,</p><p>Det är stor skillnad på Fernie och Banff. Snö: Det faller vanligtvis mycket mer snö i Fernie, Banff kan lätt bli uppåkt och man kan få vänta länge på snö där. Bergen: I Banff finns det mycket mer åkyta än i Fernie. Jag föredrar Lake Louise framför Sunshine Village, Sunshine är mest odramatiskt (det är väl branta dellyrium dive som kan vara något när förhållandena är gynsamma). Jag har varit där ett par gånger och jag tyckte parken i Lake Louise var bättre än i Sunshine, Mount Norquay hade bra pipe (med det var några år sedan). När jag var i Fernie hade de inte mycket till park, men det kan ha ändrat sej. Naturen: Banff och dess omgivning är vackert, området kring Lake Louise är strålande. Staden: Banff har klart större utbud, lite "finare" folk än Fernie. I Fernie kan du träffa många svenskar och det kan bli riktigt trevligt. </p><p></p><p>Men är man i Kanada en säsong så finns det möjligheter att exploatera flera orter, men vart man ska ha sin bas någonstans kan jag inte rekommendera. De gånger jag var i Banff, höll jag till en hel del i parken, och när jag var i Fernie var det lössnö i gles skog hela dagarna.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steam, post: 182334, member: 29018"] Hej, Det är stor skillnad på Fernie och Banff. Snö: Det faller vanligtvis mycket mer snö i Fernie, Banff kan lätt bli uppåkt och man kan få vänta länge på snö där. Bergen: I Banff finns det mycket mer åkyta än i Fernie. Jag föredrar Lake Louise framför Sunshine Village, Sunshine är mest odramatiskt (det är väl branta dellyrium dive som kan vara något när förhållandena är gynsamma). Jag har varit där ett par gånger och jag tyckte parken i Lake Louise var bättre än i Sunshine, Mount Norquay hade bra pipe (med det var några år sedan). När jag var i Fernie hade de inte mycket till park, men det kan ha ändrat sej. Naturen: Banff och dess omgivning är vackert, området kring Lake Louise är strålande. Staden: Banff har klart större utbud, lite "finare" folk än Fernie. I Fernie kan du träffa många svenskar och det kan bli riktigt trevligt. Men är man i Kanada en säsong så finns det möjligheter att exploatera flera orter, men vart man ska ha sin bas någonstans kan jag inte rekommendera. De gånger jag var i Banff, höll jag till en hel del i parken, och när jag var i Fernie var det lössnö i gles skog hela dagarna. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fernie eller Banff
Tillbaka
Topp