Fernie eller Engelberg????

Lilla-My

Ny medlem
..japp...jag kan inte riktigt bestämma mig och det känns som jag borde göra det typ ganska snart....! nån som vet vad é bäst? typ me jobb, boende och sånt?? ha arbetsvisum till canada så de e ju fixat men men...

jätte glad för för alla svar..../ anna

Fernie är schysst, kommer oftast mycket snö, men åken blir lite kortare än i alperna, å andra sidan finns det mycket puderåkning inom räckhåll från liftarna så man klarar sig ganska långt utan att hika alltför mycket. Om du har arbetstillstånd kan du höra av dig till Grand Central Hotel(fernie), vilket är ägt av Langley Travel, förra säsongen hade de en som jobbade som nattvakt(ett inte alltför betungande jobb) och jag tror att de gärna har nån från skandinavien eftersom större delen av gästerna är svenskar, danskar eller norrmän. Adress kan du nog hitta på Langley Travels hemsida, annars kan du höra av dig...
Engelberg kan jag itne uttala mig om men jag tvivlar på att det har lika myckat snö...
God tur!
Jens

Fernie!!!

Har varit där 3ggr och det är oftare du får ett rejält snöfall där än i Engelberg. Annars är Engelberg nice om man har bra koll, sjyssta fält och så. Men Fernie är mer soft, en skön liten håla men med grym skidåkning. Bara de e bra me snö, men så är det ju alltid. Billigt i Kanada nu.

Dra over there!!

Var i fernie förra året. Var inte helt nöjd. Väldigt överskattat tycker jag. Dessutom en jäkla skithåla till stad. Skulle rekomendera whitewater då man bor i nelson som är en riktigt mysig stad. Men ska du till whitewater får du räkna med att hika lite, men det är tokbra åkning. Ett par kompisar kom från kicking horse, skulle vara grymt bra men där är det också trist stad tydligen. har inte varit i engelberg men jag chansar på att åka till andermatt som är samma sak som engelberg fast lite, eh läs senaste åka skidor istället

Jo Whitewater är schysst, tokbra åkning, om man gillar att hika, tura eller har råd med catskiing för en hel säsong, men alternativet dvs liftsystemet erbjuder inte alls samma mängd åkning som fernie eller Red Mountain.

Tillbaka
Topp