Fernie Säsongen 06/07

Kevin_J

Ny medlem
Fernie Säsongen 06/07
Tjena alla! Vi e 2 grabbar som sticker till Fernie säsongen 06/07. Vi tänkte vistas där i 2-3 månader för att sedan flacka runt i USA. Vi söker folk som redan har boende och söker "bummarkollegor" eller folk som har bra koll på boende i Fernie! Ta kontakt med oss här på freeride eller maila: k_jernstrom@yahoo.se ICQ: 260-065-248 eller msn: kevva82@hotmail.com

Tack på förhand!

Fernie Säsongen 06/07
Tjenare!

Vi är ett gäng som tänker på samma sätt. Håller för tillfället inte i boendefrågan, men vi kan väl hålla kontakten om det dyker upp något. Har varit där förut, så om du har frågor om orten så kanske jag kan hjälpa dig.

//Larsson

Fernie Säsongen 06/07
tjena
vi är tre kanske fem som ska till fernie i vinter. åker till calgary innan nyår och sen blir det puder. vi är helt klart på ett boende. hör av er.
/jakob

Fernie Säsongen 06/07
håller just på att försöka fixa till allt så jag kan ta min första vinter som skibum.. kollade alpservice och av deras destinationer är det bara Fernie som intresserar mig men det därimot väldigt.. hur och när reser ni över? nån som ahr erfarenhet av alpservice ? är priserna "normala" eller är det bättra att fixa nåt själv? (med andra)

Senast ändrad:
Fernie Säsongen 06/07
ni har inte lust o bo i Banff ist..? lr där omkring.. o sen köra runt bland bergen där... har inte varit däromkring, men vad ja hört så förespråkar väldigt många banff före fernie att bo i..
om man sen bor i Banff (lr canmore som ä billigare på alla plan) o har d som bas så kan man dra t fernie ändå...
ja ä (nog) ensamresare, så jag delar gärna boende me ngr fler, men tänkte bara höra om ngn kan ha intresse för banff ist...(känns som ja blir lite tjatig me att säga banff nu)

tja!

//occe

Fernie Säsongen 06/07
tja! var i fernie förra säsongen... det var helt sjukt. kolla med fernie real estate för boende. vi betalade 10000 kr/månaden för en ok villa med allt som kan tänkas behövas. typ internet, kabel tv, el och vatten. det är inte dyrt att säsonga i fernie. maten är apbillig det enda som är dyrare (och äckligare) än i sverige är ölen. enda sättet att komma undan billigt på är att gå på colt 45orna. 1,2 liters flaskor med 8% öl. ett tips är att köpa liftkort tidigt via internet på www.skifernie.com . det gjorde vi och fick det för 5000 istället för 8000 som vi hade fått betala om vi köpt det på plats. funkade hur smidigt som helst, bara visa upp nåt bokningsnummer. aja, hör av er om ni undrar nåt. peace

Fernie Säsongen 06/07
Johnny>> Var det 10.000SEK om månadan i alt eller per person?

Jeg er meget interesseret i at høre mere. Hvis du kan huske konkret hvad området/stellet hed, må du meget gerne sige til.

Jeg synes det er utroligt svært at sidde her i lille Skandinavien og finde noget fornuftigt at bo i helt over i Canada.

Fernie Säsongen 06/07
En ting mere - hvordan ser det ud med sne-sæsonen i Fernie? Hvis man bliver helt til 1. maj, er der så stadig gode sne-stats?

Fernie Säsongen 06/07
Klaus> Jag har inte kvar nummer eller mail till vår hyresvärd, men kolla fernie real estate. de flesta vi träffade fixade sitt boende via dom. och ja, det var ca 10000 kr per person och säsong om man bodde 5 pers i ett helt ok hus inkl bredband, TV vatten och hela kittet. det kom riktigt mycket snö från början av januari till mitten av mars har jag för mig. systemet stängde i mitten av april. ha det

Fernie Säsongen 06/07
Mange tak for svaret. :)

Jeg har skudt en mail til Fernie Real Estate med lidt indledende detaljer - og har spurgt om, hvornår det er bedst at kolla.

Tillbaka
Topp