Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fernie?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 412649" data-attributes="member: 73781"><p>Generellt så tycker jag fallhöjd är en överskattad parameter.</p><p></p><p>Terräng och snö är viktigare i mina ögon sett.</p><p></p><p>Fernie är ett naturligt roligt berg som har många "bowls" på sig. Altså kammar som går och skapar grytor. Av dessa kammar finns massa brant åkning. Skogen på kammarna är lagom urglesad för att ge en perfekt skogsåkning. Du hittar tighta linjer men även vidare linjer där du kan köra med mer fart.</p><p></p><p>Det är ett naturligt roligt berg som får mycke snö men som är väldigt beroende av att få mycke snö. Det finns väldigt lite utrymme för pistning (i princip bara mitten av varje bowl) och därmed väldigt lite piståkning när förhållanden inte duger för skogsåkning.</p><p></p><p>Har bara åkt ett roligare berg och det är Alta.</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 412649, member: 73781"] Generellt så tycker jag fallhöjd är en överskattad parameter. Terräng och snö är viktigare i mina ögon sett. Fernie är ett naturligt roligt berg som har många "bowls" på sig. Altså kammar som går och skapar grytor. Av dessa kammar finns massa brant åkning. Skogen på kammarna är lagom urglesad för att ge en perfekt skogsåkning. Du hittar tighta linjer men även vidare linjer där du kan köra med mer fart. Det är ett naturligt roligt berg som får mycke snö men som är väldigt beroende av att få mycke snö. Det finns väldigt lite utrymme för pistning (i princip bara mitten av varje bowl) och därmed väldigt lite piståkning när förhållanden inte duger för skogsåkning. Har bara åkt ett roligare berg och det är Alta. Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Fernie?
Tillbaka
Topp