Fernie

Fernie
hej. Har också tänkt dra till canad och kollar runt lite..är inne på marmot basin , whistler eller liknadna..har tittat på fernie?varför just fernie?

Fernie
Någon som har erfarenhet av Fernie och kan ge tips eller råd om hur man fixar lgh där??

Om man åker dit den 1:e Januari kan man fixa lgh där då, eller är det försent?? Hur tidigt ska man isåfall åka??

Fernie
Fernie är bra men för mycket turister och "Robban Olsson wannabe" för min smak. Åk till Red Mountain och White water istället, bättre offpistmöjligheter och framförallt så faller det mycket mer snö där. Boende fixar ni på plats oavsett var nå åker. Vill ni göra av med alla era stålar så åker ni till Whistler, dyrt som fan men hyffsad åkning.
Kolla resa hos myplanet.com Vi köpte en biljett ToR inkl 4 veckors bilhyra för 8000 kr/skalle. Dom är stora på kanada och finns på roslagsgatan i stockholm .

Jag vill bara vinka om en sak och det är att ni ska kolla upp snöförhållandena. Om det är ont om snö så åk INTE dit för då blir ni fruktansvärt besvikna. Kanada bygger på massor av snö eftersom fallhöjden och berg är betydligt mindre än alperna. Det är nämnligen inte självklart att det alltid är 50 cm puder i kanada. För ett par års edan var det ruskigt snöfattigt och det var förmodligen bättre förhållanden i svenska fjällen...

Åk till Andermatt och Engelberg som alternativ, ruskigt bra, billigt och grym offpist...
/Brad H.

Fernie
Jag och en polare har Fernie som mål i vinter. från Januari och några månader fram över. Vi är ev. intresserade att dela boende med andra. Fast vi är ute efter mycket Skidåkning och inte festande.

Hör gärna av er!

Har ingenting bokat än så andra orter är oxå intressanta...

Fernie
Man kan tydligen köpa liftkort på www.skifernie.com innan den 20 september för "bird price" ?? men jag vet inte hur mkt billigare det blir....

Fernie
Vi hade tänkt att åka runt 14 januari, vi hade tänkt att boka in oss på vandrarhemmet raging elk de två första veckorna, sen leta annat boende på plats. Om någon är intresserad så hör av er innan vi bokar rum.

Fernie
Säsongskort går att köpa på nätet på skifernie.com som sagt. det är pre-season sale tom 20 sep. Jag har precis inhandlat ett RCR super pass, som kostar (inkl. försäkring vid sjukdom) 919 can$. Ungefär en tusenlapp billigare än om man köper på plats enligt mina egna uträkningar...
Vi ses i Fernie! / Ellen

Tillbaka
Topp