Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Fernie
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jesper_Molin" data-source="post: 49997" data-attributes="member: 14979"><p>Fernie är bra men för mycket turister och "Robban Olsson wannabe" för min smak. Åk till Red Mountain och White water istället, bättre offpistmöjligheter och framförallt så faller det mycket mer snö där. Boende fixar ni på plats oavsett var nå åker. Vill ni göra av med alla era stålar så åker ni till Whistler, dyrt som fan men hyffsad åkning. </p><p>Kolla resa hos myplanet.com Vi köpte en biljett ToR inkl 4 veckors bilhyra för 8000 kr/skalle. Dom är stora på kanada och finns på roslagsgatan i stockholm .</p><p></p><p>Jag vill bara vinka om en sak och det är att ni ska kolla upp snöförhållandena. Om det är ont om snö så åk INTE dit för då blir ni fruktansvärt besvikna. Kanada bygger på massor av snö eftersom fallhöjden och berg är betydligt mindre än alperna. Det är nämnligen inte självklart att det alltid är 50 cm puder i kanada. För ett par års edan var det ruskigt snöfattigt och det var förmodligen bättre förhållanden i svenska fjällen...</p><p></p><p>Åk till Andermatt och Engelberg som alternativ, ruskigt bra, billigt och grym offpist...</p><p>/Brad H.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jesper_Molin, post: 49997, member: 14979"] Fernie är bra men för mycket turister och "Robban Olsson wannabe" för min smak. Åk till Red Mountain och White water istället, bättre offpistmöjligheter och framförallt så faller det mycket mer snö där. Boende fixar ni på plats oavsett var nå åker. Vill ni göra av med alla era stålar så åker ni till Whistler, dyrt som fan men hyffsad åkning. Kolla resa hos myplanet.com Vi köpte en biljett ToR inkl 4 veckors bilhyra för 8000 kr/skalle. Dom är stora på kanada och finns på roslagsgatan i stockholm . Jag vill bara vinka om en sak och det är att ni ska kolla upp snöförhållandena. Om det är ont om snö så åk INTE dit för då blir ni fruktansvärt besvikna. Kanada bygger på massor av snö eftersom fallhöjden och berg är betydligt mindre än alperna. Det är nämnligen inte självklart att det alltid är 50 cm puder i kanada. För ett par års edan var det ruskigt snöfattigt och det var förmodligen bättre förhållanden i svenska fjällen... Åk till Andermatt och Engelberg som alternativ, ruskigt bra, billigt och grym offpist... /Brad H. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Fernie
Tillbaka
Topp