Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fet skida + Dynafit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 896421" data-attributes="member: 35991"><p>Det där skall du testa själv innan du rekommenderar det ;-) </p><p>Jag trodde väl något i den stilen innan förra säsongen också, men efter att ha åkt själv och sett brorsan spräcka ett par Factor-sulor med Dynafit inserts så håller jag tillbaka alla tips om friåkning på Dynafit, det är tur-bindningar kort och gott (dock vansinnigt bra sådana).</p><p>Jag skulle personligen inte hoppa något högre än 2 meter (Men med 1 m puder under så kanske..) med tech-bindningar på fötterna (mjo Hoji gör det...), mest för att jag inte vill bli strandsatt ute på tur och sen exempelvis behöva korsa en glaciär på 1 skida.</p><p>Visst går det att stå på ordentligt i mjuk snö, men skulle aldrig köra på samma sätt som med mina Dukes.</p><p></p><p>Jag skulle alltså säga att Dynafit + fet skida inte är några problem, men den kombon pallar inte med tuff åkning på varierat underlag. </p><p>Alltså kan man lika gärna köpa ett par pjäxor som är sköna att gå i och skippa skruvstäden. Eftersom det ändå bara skall åkas puder, vårsnö eller brant med laggen, eller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 896421, member: 35991"] Det där skall du testa själv innan du rekommenderar det ;-) Jag trodde väl något i den stilen innan förra säsongen också, men efter att ha åkt själv och sett brorsan spräcka ett par Factor-sulor med Dynafit inserts så håller jag tillbaka alla tips om friåkning på Dynafit, det är tur-bindningar kort och gott (dock vansinnigt bra sådana). Jag skulle personligen inte hoppa något högre än 2 meter (Men med 1 m puder under så kanske..) med tech-bindningar på fötterna (mjo Hoji gör det...), mest för att jag inte vill bli strandsatt ute på tur och sen exempelvis behöva korsa en glaciär på 1 skida. Visst går det att stå på ordentligt i mjuk snö, men skulle aldrig köra på samma sätt som med mina Dukes. Jag skulle alltså säga att Dynafit + fet skida inte är några problem, men den kombon pallar inte med tuff åkning på varierat underlag. Alltså kan man lika gärna köpa ett par pjäxor som är sköna att gå i och skippa skruvstäden. Eftersom det ändå bara skall åkas puder, vårsnö eller brant med laggen, eller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fet skida + Dynafit?
Tillbaka
Topp