Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fet skida + Dynafit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 896468" data-attributes="member: 33485"><p>Det där med "det superproffset klarar av det" är ett argument jag tycker är ganska intressant. Ofta handlar dessa argument om superproffs som har en sådan sinnesjuk teknik att de hade kunnat köra hårt på de flesta bindningar. Det sägs sällan inte heller ehuru dessa har några problem med trasiga bindningar osv. Dessutom åks det ofta bottenlöst och i Hojis fall kan jag tänka mig att han låser ut sina dynafits. </p><p></p><p>För att få en vettig jämförelse brukar jag se till att Coombs körde på fritschis, en bindning som är allmänt uppfattad som bland det värsta bindningsmarknaden skådat. Folk som kört på den har jag hört både ris och ros ifrån men den allmänna uppfattningen verkar vara att den mest går sönder och glappar något kopiöst. En bekant som åkte på ett par en kort period gjorde följande uttalande; "jag åker hellre på marker m12". Det fick mig att aldrig vilja äga en. Dynafiten har jag dock aldrig hört något negativt om, är det pjäxorna eller bindningarna som är problemet?</p><p></p><p>Tänkte själv ha en dedikerad tur-rigg i vinter och dyna finns helt klart med i tankarna, konkurrenterna till den är "nya" duke/sollys nya (om den nu släpps). Är dynafit lika bra så är det en no-brainer</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 896468, member: 33485"] Det där med "det superproffset klarar av det" är ett argument jag tycker är ganska intressant. Ofta handlar dessa argument om superproffs som har en sådan sinnesjuk teknik att de hade kunnat köra hårt på de flesta bindningar. Det sägs sällan inte heller ehuru dessa har några problem med trasiga bindningar osv. Dessutom åks det ofta bottenlöst och i Hojis fall kan jag tänka mig att han låser ut sina dynafits. För att få en vettig jämförelse brukar jag se till att Coombs körde på fritschis, en bindning som är allmänt uppfattad som bland det värsta bindningsmarknaden skådat. Folk som kört på den har jag hört både ris och ros ifrån men den allmänna uppfattningen verkar vara att den mest går sönder och glappar något kopiöst. En bekant som åkte på ett par en kort period gjorde följande uttalande; "jag åker hellre på marker m12". Det fick mig att aldrig vilja äga en. Dynafiten har jag dock aldrig hört något negativt om, är det pjäxorna eller bindningarna som är problemet? Tänkte själv ha en dedikerad tur-rigg i vinter och dyna finns helt klart med i tankarna, konkurrenterna till den är "nya" duke/sollys nya (om den nu släpps). Är dynafit lika bra så är det en no-brainer [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fet skida + Dynafit?
Tillbaka
Topp