Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fet skida + Dynafit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blidee" data-source="post: 896569" data-attributes="member: 76971"><p>Ja, jag reklamerade och har fått nya skidor. Har läst om det och försökt komma fram till hur jag ska göra hela sommaren, problemet är ju att de insertsen som sitter i är så dåliga. Iom att de är limmade i skummet i skidan så menar Dynafit att de ska sitta bättre än vanliga inserts eller heli-coils vilket de ju uppenbarligen inte gör. Hur hjälper quvierkillers till mer än att det går att byta bindningar fler gånger, vilket iofs också är något jag vill kunna göra men om de sitter i insertsen så är ju den svaga punkten fortfarande kvar. </p><p></p><p>Vad jag skulle vilja göra är att rycka ur de gamla plastinsertsen och trycka dit riktiga t-nutinserts som man har i brädor. Problemet med det är vad jag kan förstå att de inte fäster tillräckligt bra i skum utan att ha gått igenom samma "insmältning" som de gör vid tillverkning. </p><p></p><p>(Ledsen om jag kapade tråden, tillbaka till ämnet)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blidee, post: 896569, member: 76971"] Ja, jag reklamerade och har fått nya skidor. Har läst om det och försökt komma fram till hur jag ska göra hela sommaren, problemet är ju att de insertsen som sitter i är så dåliga. Iom att de är limmade i skummet i skidan så menar Dynafit att de ska sitta bättre än vanliga inserts eller heli-coils vilket de ju uppenbarligen inte gör. Hur hjälper quvierkillers till mer än att det går att byta bindningar fler gånger, vilket iofs också är något jag vill kunna göra men om de sitter i insertsen så är ju den svaga punkten fortfarande kvar. Vad jag skulle vilja göra är att rycka ur de gamla plastinsertsen och trycka dit riktiga t-nutinserts som man har i brädor. Problemet med det är vad jag kan förstå att de inte fäster tillräckligt bra i skum utan att ha gått igenom samma "insmältning" som de gör vid tillverkning. (Ledsen om jag kapade tråden, tillbaka till ämnet) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fet skida + Dynafit?
Tillbaka
Topp